Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

18 september 2017 | Bereiksmaatregelen YouTube; RCC houd je bij je leest

Reclame voor een heerlijke McDonald’s cheeseburger mag niet gericht zijn op kinderen onder de 13 jaar. Een klip en klare regel die volgt uit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Dus moet de adverteerder zijn  ... | Lees meer

12 september 2017 | Online verkoop zuigelingenvoeding: Foodwatch versus webshops

Commerciële communicatie voor zuigelingenvoeding is een gevoelig onderwerp: niet alleen door de tekorten in 2015 en 2016 als gevolg van de export naar China, maar ook vanwege de strijd die “de borstvoedingslobby” al... | Lees meer

11 september 2017 | K3-koekjes, snoep-samples en vloggende tieners

Sarah Arayess schreef een artikel voor Waar & Wet, nummer 6, september 2017 over kindermarketing. Lees haar artikel hier !  | Lees meer

08 september 2017 | Gebruik lookalike Max Verstappen schendt portretrecht

De rechtbank Amsterdam heeft Max Verstappen in het gelijk gesteld in de bodemprocedure die Max en zijn management aanspanden tegen Picnic. Picnic had een lookalike van Max gebruikt in een jolige inhaker op een televisiecommercial van... | Lees meer

08 september 2017 | Territoriale beperking van een inbreukverbod op een Uniemerk (combit/Commit)

Maarten Haak: noot onder HvJ EU 22 september 2016, combit/Commit, C 223/15, ECLI:EU:C:2016:719 ; eerder gepubliceerd in BIE 2017, nr. 10.   Het Israëlische Commit Business Solutions verkoopt computerprogramma’s... | Lees meer

29 augustus 2017 | Portion Sizes in the Netherlands: Confusing, Yet Compliant?

Publicatie Country Report These days producers of prepacked foods seem to make daily life a lot easier for consumers seeking to buy their essentials in the supermarket. Whatever product you are looking for, the packaging often... | Lees meer

24 augustus 2017 | Noot bij HvJ EU 8 februari 2017 - Carrefour / Intermarché

ARREST VAN HET HOF (Tweede kamer) 8 februari 2017 „Prejudiciële verwijzing – Vergelijkende reclame – Richtlijn 2006/114/EG – Artikel 4 – Richtlijn 2005/29/EG – Artikel 7... | Lees meer

01 augustus 2017 | Mogen hippe vegaproducten aan de haal met dierlijke namen? De rechter mag het zeggen

Plantaardige producten liggen onder vuur wegens hun ‘misleidende’ namen. De Volkskrant publiceerde hier op 12 juli 2017 een artikel over met bijdrage van Ebba Hoogenraad.   Lees het volledige artikel hier . | Lees meer

24 juli 2017 | Trots! Flitssymposium ter ere van verschijnen Praktijkgids Bijzondere Voeding

Het is zover! Hoogenraad & Haak heeft de SDU praktijkgids Bijzondere Voeding en Voedingssupplementen geschreven en ten doop gehouden. Tijdens het Flitssymposium op 18 juli 2017 gaven de auteurs Ebba Hoogenraad, Bram Duivenvoorde en... | Lees meer

21 juli 2017 | ACM in actie part II: megaboetes Corendon blijven in stand

Een tijd geleden waarschuwde de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de autobranche voor het niet juist weergeven van autoprijzen. Kort daarvoor had de ACM de reisbranche al aangepakt. De ACM legde aan de reisaanbieder Corendon twee... | Lees meer