Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

17 juli 2017 | Claimcultuur: over levensmiddelenrecht en merken

Soms komen de verschillende disciplines van kantoor mooi samen. Vaak is dit in een advies of procedure, waarin kennis van merkenrecht handig van pas komt in een typische ‘food’ zaak en vice versa. Ditmaal komen food... | Lees meer

10 juli 2017 | Exit betalingstermijnen van meer dan 60 dagen

Op 1 juli 2017 is de Wet uiterste betaaltermijnen van zestig dagen voor grote ondernemingen in werking getreden. Voordat de nieuwe wet van kracht werd, was het toegestaan om een betalingstermijn van maximaal 60 dagen af te spreken... | Lees meer

04 juli 2017 | Het suikermonster moet beteugeld, zelfs ten koste van Dextro Energy

De sporters onder ons hebben vaak Dextro Energy op zak: de glucosetabletjes staan erom bekend een bijdrage te leveren aan de spieren. Dat heeft de EFSA ook wetenschappelijk erkend; voor vijf door Dextro GmbH ingediende gezondheidsclaims... | Lees meer

03 juli 2017 | Proplamp vs Krusning: tegelijk met ‘hetzelfde’ op de proppen?

Een ontwerpersduo brengt sinds begin 2014 de Proplamp (linksboven) op de Nederlandse markt. De lamp is er in verschillende formaten en de prijs varieert tussen de € 299 en € 1.199. Ikea verkoopt sinds eind 2014 de Krusning... | Lees meer

03 juli 2017 | Foodwatch in clinch met supermarkten over ‘sap’

Een drank is wettelijk gezien pas vruchtensap wanneer het voor 100% bestaat uit vruchtensap, zonder toevoegingen. Vruchtendranken die gedeeltelijk bestaan uit sap mogen daarom geen ‘sap’ heten. Toch gebruiken supermarkten... | Lees meer

03 juli 2017 | VMT: Food law event: over tips & tricks bij influencer marketing

In het flitsende Miele Experience Center in Vianen vond op 20 juni 2017 hét VMT Food Law event plaats. Zeer druk bezocht door alle stakeholders uit de levensmiddelenbranche. Tijdens het plenaire ochtendprogramma gaf Ebba... | Lees meer

01 juli 2017 | Hoge Raad preciseert regels voor ‘slaafse nabootsing’ (Allround/Simstars)

Eindelijk duidelijkheid over een aantal regels voor ‘slaafse nabootsing’. Als de vormgeving van een product een ‘eigen gezicht in de markt’ heeft verkregen, moet een nabootsende concurrent, waar mogelijk,... | Lees meer

30 juni 2017 | Ebba spreekt op Universal Media Breakfast Club: Branded content: Future or Fad?

Voor klanten en relaties organiseerde Universal Media op 15 juni 2017 een vroeg ontbijt en mooie discussies. Topic van deze UM Breakfast Club was ‘ Branded content: Future or Fad ?’ Ebba Hoogenraad sprak over gebruik van... | Lees meer

29 juni 2017 | Heksen, witte wieven en magische spreuken

Het product Heks’nkaas houdt de gemoederen in de IE-kringen al een tijd bezig.  Levola, de producent van Heks’nkaas, procedeert al een paar jaar over de auteursrechtelijke bescherming van de smaak van de smeerdip. Zij... | Lees meer

29 juni 2017 | Vrij als een vogel?

In Europa geldt het beginsel van wederzijdse erkenning : is een product in een lidstaat geldig op de markt, dan mag datzelfde product in principe ook in de rest van de EU worden verkocht. Desondanks kan een land een product van de markt... | Lees meer