Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

29 september 2017 | Moïra Truijens benoemd tot counsel bij Hoogenraad & Haak

IP advocaat Moïra Truijens is op 1 september 2017 benoemd tot counsel. Voordat zij in 2014 naar ons kantoor overstapte, verdiende Moïra haar sporen bij nichekantoren Brinkhof en Klos Morel Vos & Schaap. Moïra wordt... | Lees meer

29 september 2017 | NIEUWS 2017-03

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS  hier . Ditmaal aandacht voor:... | Lees meer

28 september 2017 | De Nachtwacht als merk inschrijven: kan dat?

In 2015 deponeerde Merkenbureau Chiever De Nachtwacht als beeldmerk bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE). Aanleiding hiervoor was een marketing-actie van het BBIE. Iedereen die in die periode een beeldmerk... | Lees meer

28 september 2017 | De opvoedtips van SIRE: de meningen (mogen) verschillen!

Ongeveer tegelijk met de aankondiging van de nieuwe gender-neutrale omroep van de NS verscheen in juli de veelbesproken reclame van SIRE op tv. Laat jongens weer écht jongens zijn, is daarin de boodschap. De twee media-uitingen... | Lees meer

27 september 2017 | Valt over smaak te twisten?

Er was eens een geschil over frieten, diepgevroren frieten wel te verstaan. J.R. Simplot Company heeft een modelregistratie voor verschillende gedraaide vormen (lijntekening hieronder links). McCain Foods gaat diepgevroren aardappels... | Lees meer

27 september 2017 | Naar vrouwenbillen gluren: in strijd met goede smaak en fatsoen?

In de commercial van Decathlon is een jongetje te zien dat haastig met een snorkelmasker naar het zwembad rent. Hij zet het masker op en springt in het water om naar de billen van gymnastiekende vrouwen te gluren. Met voice-over:... | Lees meer

26 september 2017 | Hoogenraad & Haak 10 jaar!

Eind 2017 bestaat ons kantoor 10 jaar. Met een hecht team van acht advocaten adviseren en procederen wij met plezier en bezieling voor een gestaag groeiende schare multinationale en middelgrote cliënten. In het reclamerecht is... | Lees meer

18 september 2017 | Bereiksmaatregelen YouTube; RCC houd je bij je leest

Reclame voor een heerlijke McDonald’s cheeseburger mag niet gericht zijn op kinderen onder de 13 jaar. Een klip en klare regel die volgt uit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Dus moet de adverteerder zijn  ... | Lees meer

12 september 2017 | Online verkoop zuigelingenvoeding: Foodwatch versus webshops

Commerciële communicatie voor zuigelingenvoeding is een gevoelig onderwerp: niet alleen door de tekorten in 2015 en 2016 als gevolg van de export naar China, maar ook vanwege de strijd die “de borstvoedingslobby” al... | Lees meer

11 september 2017 | K3-koekjes, snoep-samples en vloggende tieners

Sarah Arayess schreef een artikel voor Waar & Wet, nummer 6, september 2017 over kindermarketing. Lees haar artikel hier !  | Lees meer