Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

28 juni 2017 | NBWM / ING – Brave new world

Nederlandse ondernemers die geld naar het buitenland overmaken in vreemde valuta waren tot voor kort aangewezen op grootbanken als ING, Rabobank en ABN AMRO. De tarieven van de banken lagen al jaren op zo´n beetje hetzelfde niveau. De... | Lees meer

23 juni 2017 | Meten is weten: niet meer voldoende voor claims?

Wie kent ze niet, de ‘suikerklontjes’ van Dextro Energy. Handig voor in de tas, voor wat extra .. energie?   Al in 2011 heeft Dextro Energy aan de Europese Commissie toestemming gevraagd om gebruik te mogen maken van... | Lees meer

23 juni 2017 | TofuTown in praktijk: wat hebben sojamelk, pindakaas en bloemkoolrijst met elkaar gemeen?

TofuTown is een Duitse producent van vegetarische en veganistische levensmiddelen. Zij verkoopt onder andere producten met de namen “Tofubutter”, “Pflanzenkäse” en “Veggie-Cheese”. De aanduidingen... | Lees meer

22 juni 2017 | Lookalike zaak: management Max Verstappen vangt voorlopig bot

Nederland´s trots Max Verstappen was begin in het najaar van 2016 te zien in een televisiereclame van Jumbo . Als reactie hierop verspreidde Picnic, een nieuwe online supermarkt, een reclamefilmpje via social media: een... | Lees meer

14 juni 2017 | HvJ EU: The Pirate Bay maakt zelf inbreuk op auteursrechten

The Pirate Bay ("TPB") doet zelf een “mededeling aan het publiek”, dat besliste het Hof van Justitie ("HvJ") op 14 juni 2017. Impliciet oordeelt het HvJ daarmee dat TPB zélf auteursrechtinbreuk... | Lees meer

07 juni 2017 | ​Piet Piraat vogelvrij?

Studio 100 brengt al decennia kinderprogramma’s op de buis. Kabouter Plop en Piet Piraat zijn twee van haar succesformules. In beide series beleven de herkenbare personages allerlei avonturen. Twee Amsterdammers verzorgden... | Lees meer

24 mei 2017 | Maximale waarden in voedingssupplementen: de Noria-uitspraak heeft grote impact

Stel: een internationale producent exporteert zijn voedingssupplementen naar meerdere landen. In het ene land mag hij zijn producten invoeren, maar in het andere land geldt een strenge nationale regeling die de invoer verbiedt. Hoe om te... | Lees meer

02 mei 2017 | Te grote soepballen in te dikke soep - misleidt Unox?

Te grote soepballen in te dikke soep – misleidt Unox?   Afgelopen maand behandelde de Voorzitter van de Reclame Code Commissie maar liefst twee klachten over Unox rijk gevulde tomatensoep. Volgens de klagers zou Unox met... | Lees meer

21 april 2017 | Lijstjesregen 2017 - Chambers en Legal 500

Deze maand maakten Chambers & Partners en Legal 500 hun ranglijsten voor advocaten(kantoren) bekend. Ieder jaar opnieuw onderzoeken Chambers en Legal 500 de juridische markt uitvoerig, en peilen de meningen van cliënten en... | Lees meer

05 april 2017 | Reclamecode Social Media nog altijd in ontwikkeling

De Reclamecode Social Media (“ RSM ”) bestaat sinds 2014 als onderdeel van de Nederlandse Reclame Code. De belangrijkste regel? Als een bedrijf iemand stimuleert om reclame te maken, moet het voor de lezer of kijker duidelijk... | Lees meer