Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

29 maart 2017 | Nu dan toch echt? Nieuwe regels voor etikettering van alcohol op komst

De VIC-Verordening (1169/2011), waarin regels staan voor etikettering van levensmiddelen, is inmiddels alweer ruim twee jaar in werking getreden. Destijds een klus van enorme omvang voor bedrijven (vrijwel alle etiketten moesten worden... | Lees meer

27 maart 2017 | Veilingwebsite handelt niet in strijd met de Drank- en Horecawet

De consument winkelt anno 2017 voor de meest uiteenlopende producten maar al te graag online, dat weten we inmiddels. Ook alcoholische dranken zijn in trek. Reden genoeg voor de Verenging SlijtersUnie om eens na te gaan of... | Lees meer

23 maart 2017 | Publicatie in EFFL 1/2017 - The Dutch Go Digital

The year 2017 started with some new and interesting developments in the Netherlands. An old voluntary food labelling scheme is about to be banned and clears the path to a new digital era. More than a decade ago, the Dutch food... | Lees meer

22 maart 2017 | Heksen, witte wieven en magische spreuken

Het product Heks’nkaas houdt de gemoederen in de IE-kringen al een tijd bezig. In 2015 procedeerde Levola, de producent van Heks’nkaas, over auteursrechtelijke bescherming van de smaak van de smeerdip. De... | Lees meer

13 maart 2017 | In beginsel geen belangenafweging bij een verzoek om vergeten te worden

Voor altijd vindbaar op Google? Op vrijdag 24 februari 2017 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat het privacybelang van een natuurlijk persoon zwaarder weegt dan het belang van de exploitant van een zoekmachine en het belang bij informatie... | Lees meer

24 februari 2017 | Kamergotchi: portretrechtelijke aspecten

Sinds maandag verzorg ik Denk-lijsttrekker Tunahan Kuzu. Digitaal althans, via de Zondag Met Lubach Kamergotchi-app . Met gepaste trots meld ik u dat het goed gaat met Kuzu. Ik voorzie hem met regelmaat van eten, liefde en ideeën,... | Lees meer

23 februari 2017 | Carrefour - Intermarché: mag je appels met peren vergelijken?

Reclamespotjes waarbij de ene supermarkt zijn prijzen vergelijkt met de prijzen van een andere supermarkt: we zien ze regelmatig voorbij komen op televisie. Maar mag je als supermarkt de prijzen van je producten vergelijken met de... | Lees meer

23 februari 2017 | Te ruim Duits verbod aminozuren strandt bij Hof van Justitie

Mag je aminozuren zonder meer verbieden? Nee. Het Hof van Justitie oordeelde in de Queisser Pharma zaak   dat lidstaten heus wel een nationaal verbod op een levensmiddel mogen geven vanwege gezondheidsrisico’s. Maar... | Lees meer

20 februari 2017 | WTR Daily: The battle of Porsche vs. P@RSCHE

On October 26 2016 the District Court of The Hague rendered its judgment in a case brought by Dr Ing HCF Porsche Aktiengesellschaft against an unnamed Dutch individual. Both parties had met previously in court in 2012, when it was ruled... | Lees meer

16 februari 2017 | Consumentenbond een 'wervende façade'?

Consumenten die een klacht willen indienen over een bedrijf kunnen terecht op de website klachtenkompas.nl , een initiatief van de Consumentenbond. De insteek is dat de klager via dit online klachtenplatform samen met het bedrijf... | Lees meer