Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

15 februari 2017 | LIEF! zet haar tanden in LIEF DIER

Het Duitse bedrijf KFH bezit het Uniemerk ‘LIEF!’ voor o.a. dierenspeelgoed en aanverwante producten. KFH exploiteert haar merk via de Nederlandse werkmaatschappij Lief! Lifestyle en verkoopt hier allerlei producten voor... | Lees meer

15 februari 2017 | Oppassen geblazen met (te) absolute claims (!)

Adverteerders willen hun dienst of product het liefst zo concreet en absoluut mogelijk aanbieden. Als het even kan zónder ellenlange (beperkende) voorwaarden. Maar is een aanbieding niet zoals verwacht? De consument weet zijn weg... | Lees meer

14 februari 2017 | Nieuw gezicht bij Hoogenraad & Haak: Tamilla Abdul-Aliyeva

In januari 2017 is Tamilla Abdul-Aliyeva ons kantoor komen versterken als juridisch medewerker. Zij ondersteunt de advocaten in de volle breedte van de praktijk, met een focus op het reclamerecht en health, beauty & food. Tamilla... | Lees meer

13 februari 2017 | Limoncello - daar word je (niet) blij van!!

Een teleurgestelde klager diende na het zien van de verpakking van zijn toetje een klacht in. Een blik op de achterkant van de verpakking leerde namelijk dat de Limoncello pudding geen druppel limoncello bevat! De... | Lees meer

13 februari 2017 | Kit Kat: hoge drempel voor inburgering van een merk

Snoep- en koekjesconcerns Mondelez en Nestlé blijven procederen over het vormmerk van de KIT KAT reep. Eerder legde het Hof van Justitie uit wanneer de vorm van de reep beantwoordt aan een technische functie of volgt uit de aard... | Lees meer

10 februari 2017 | Over webcamsex en katten op kruishoogte

De RCC en het CvB oordelen de laatste tijd opvallend streng in zaken over goede smaak en fatsoen. Twee voorbeelden. Voorbeeld 1: een billboard met daarop tv-persoonlijkheid annex knuffelpornoster Bobbi Eden. Onder Bobbi in vette... | Lees meer

09 februari 2017 | ACM in actie: autoprijzen inclusief bijkomende kosten

Is het je al opgevallen dat auto’s sinds 1 november 2016 een paar duizend euro duurder lijken? Dat komt door een handhavingsactie van de Autoriteit Consument & Markt, gericht op de autobranche. De ACM wil dat in advertenties... | Lees meer

09 februari 2017 | Wel een geoctrooieerd beschuitje, maar geen licentieverplichting

Tempels heeft een octrooi op een inkeping in beschuit, zodat ze gemakkelijk en zonder te breken uit de beschuitbus gepakt kunnen worden. Tempels heeft met twee producenten (Bolletje en Van der Meulen) exclusieve licentieovereenkomsten... | Lees meer

08 februari 2017 | Dasty maakt schoon schip met procedure tegen Dasti

De Italiaanse schoonmaakmiddelenfabrikant Dasty verhandelt de ontvetter Dasty via de winkelketen Wibra. Dasty trof in Nederland namaakproducten aan die bijna niet van haar eigen producten te onderscheiden zijn: Dasti. Uit onderzoek bleek... | Lees meer

08 februari 2017 | Bitterzoete honing in portieverpakking

Op potjes honing moet de fabrikant het land van oorsprong vermelden. Tenzij het gaat om een heel kleine verpakking, minder dan 10 vierkante centimeter. Dus ook op dat kuipje honing dat je in een hotel krijgt bij je muntthee? Natuurlijk... | Lees meer