Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

20 juli 2016 | Watch out! Uitspraak over Claimsverordening en communicatie aan gezondheidsprofessionals

Het is een roerig jaar voor het levensmiddelenrecht. Na de belangrijke Teekanne-uitspraak over verpakkingen en misleiding komt het Hof van Justitie opnieuw met een opvallende uitspraak: Innova Vital . We hebben geen glazen bol nodig om... | Lees meer

19 juli 2016 | Bavaria / Your Hosting - Zo. Toch geen auteursrecht.

Bavaria heeft in hoger beroep alsnog bot gevangen in de zaak tegen Your Hosting. In tegenstelling tot de voorzieningenrechter oordeelt het hof Den Haag dat Bavaria’s slagzin uit 1985 “Zo. Nu eerst een Bavaria” niet... | Lees meer

19 juli 2016 | Franchisegever, deugdelijke omzetprognoses graag

Een franchisenemer en Otto Simon zijn in gesprek geraakt over het openen van een speelgoedwinkel in Tholen. Otto Simon heeft daarbij informatie verstrekt aan de nieuwe franchisenemer waaruit blijkt welke omzetten op die locatie kunnen... | Lees meer

08 juli 2016 | IE-inbreuk aanpakken via verhuurder markthal: Tommy Hilfiger vs. Delta Center, C-494/15

Merkhouders en houders van andere IE-rechten kunnen de verhuurder van een markthal dwingen om nieuwe IE-inbreuken te voorkomen. Deze week gaf het Hof van Justitite van de EU groen licht voor deze route. De uitspraak volgt op een actie... | Lees meer

27 juni 2016 | Country Report: Unsafe foods in the Netherlands: strict rules on notification

Introduction What should a food company do if it suspects that a food product is possibly unsafe? Rules on necessary action taken by food companies are provided by Article 19 of the General Food Law Regulation (178/2002). These... | Lees meer

27 juni 2016 | Daan van Eek publiceert in internationaal gerenommeerd academisch tijdschrift GRUR Int.

Daan van Eek publiceert in internationaal gerenommeerd academisch tijdschrift GRUR Int.   Daan van Eek heeft in de laatste uitgave van het internationale academische tijdschrift GRUR Int. samen met zijn Duits collega Dr.... | Lees meer

21 juni 2016 | Sarah spreekt over social media in food law op het 7th Internationale Fresenius Conference

Vorige week sprak Sarah Arayess op de 7e Internationale Fresenius Conferentie in Frankfurt (Mainz) met als thema “ Health Claims and Functional Ingredients ”. Sarah ging in haar presentatie in op de regels die in social media... | Lees meer

14 juni 2016 | HvJ EU Daimler/Együd Garage: merkgebruik in advertentie?

De voormalige Mercedes-Benz dealer Együd maakt geen merkinbreuk, ook al staat zijn naam én het merk Merdeces in één online advertentie waarmee een (niet meer bestaande) commerciële band tussen... | Lees meer

13 juni 2016 | Stoelendans

PMP produceert al sinds 2013 de twee-knoops oor fauteuil Janis (hier links). Concurrent Easysofa komt met een sterk gelijkende oor fauteuil op de markt: de Beto, in verschillende versies met één, twee of vier knopen. Janis... | Lees meer

10 juni 2016 | Gezondheidsclaims voor botanicals bij de RCC: een disclaimer-doorbraak!

In ons NIEUWS 2015-4 schreven we al over de te strenge houding van de Reclame Code Commissie (RCC) ten opzichte van kruidenpreparaten (‘botanicals’) die op de markt zijn als voedingssupplementen. Sinds de Europese... | Lees meer