Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

08 maart 2016 | Beeldspraak: wacht niet te lang met bezwaar maken

Blendle is een soort online kiosk waar je losse artikelen uit kranten en tijdschriften kunt kopen. Al bij de start in april 2014 steigert Pictoright over de rechten op de afbeeldingen die Blendle bij de artikelen publiceert. Eind vorig... | Lees meer

03 maart 2016 | Country report: Health claims for botanicals: ‘on hold’, yet forbidden?

I. Introduction In our last country report (EFFL 06/2015), we stressed that the Dutch Advertising Code Committee (ACC) is a force to reckon with in Dutch food law. Apart from applying rules on misleading and comparative... | Lees meer

01 maart 2016 | Gerecht EU beslist kauwgomgevecht over “pure”

Twee snoep-multinationals vochten een principieel geschil uit over het gebruik van het word “pure”. Kan dit woord worden gemonopoliseerd als merk voor snoep, waaronder kauwgom? Kraft Foods (nu: Mondelez) vroeg een Europees... | Lees meer

25 februari 2016 | Privacy: Safe Harbor na Schrems vs. Facebook

Op grond van de Privacy Richtlijn mogen persoonsgegevens alleen worden doorgegeven naar een land buiten de EU als het ontvangende land een passend beschermingsniveau biedt. Om dataverkeer naar de VS mogelijk te maken, hebben de EU en de... | Lees meer

11 februari 2016 | Louis van Gaal doet niet leuk mee: EUR 25.000

Reclamebureau Interbest organiseert in 2014 een schrijfwedstrijd rondom het EK-voetbal. Om de wedstrijd te promoten wordt een geinige advertentie gepubliceerd: “Heel Nederland doet mee!” Jammer genoeg voor Interbest doet de... | Lees meer

05 februari 2016 | In bestelling meegestuurde reclamefolder = geen onacceptabele reclamespam

De verspreider van (al dan niet geadresseerde) brievenbusreclame moet zich aan de Code Brievenbus reclame, huissampling en direct response marketing (CBR)  houden. Die CBR bevat onder andere een heldere identificatieplicht: de... | Lees meer

01 februari 2016 | Principezaak voor Skyscanner levert niet het gewenste resultaat op

Skyscanner exploiteert een vergelijkingswebsite voor vliegtickets. De gegevens voor de vliegticketaanbiedingen worden aangeleverd door aanbieders als Go Voyages. Het College van Beroep (CvB) oordeel t dat een aanbod van Go Voyages... | Lees meer

28 januari 2016 | Bestaat het citaatrecht in het EU modellenrecht? Verkoop van accessoires.

Eindelijk is de vraag aan het Hof van Justitie voorgelegd: hebben de  Gillette rechtspraak in het merkenrecht en het citaatrecht uit het auteursrecht een equivalent in het modellenrecht? In het merkenrecht is een uitsluiting... | Lees meer

28 januari 2016 | Even twee keer knipperen: dansende ticketprijzen

Het zijn misschien wel de pittigste dagen van het jaar. De feestdagen liggen alweer ver achter ons, de eerste voornemens voor het nieuwe jaar zijn al rücksichtslos gesneuveld en het is koud en donker. Blue Monday bestaat echt. Een... | Lees meer

27 januari 2016 | Website met video’s: krant of TV-zender?

De Oostenrijkse Tiroler Tageszeitung biedt naast een gedrukte krant ook een online nieuwsplatvorm aan. Dat bestaat vooral uit schriftelijke bijdragen uit de krant, aangevuld met video’s. Op de website staat een link... | Lees meer