Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

25 januari 2016 | Nieuwe zelfregulering reclame: Code Fieldmarketing

Zoals de meeste jaren brengt ook 2016 nieuwe zelfregulering in reclameland. Per 1 januari geldt de Reclamecode Fieldmarketing . De Reclamecode Fieldmarketing  is van toepassing op reclame in verband met verkoop en promotie... | Lees meer

21 januari 2016 | Wel of geen proceskostenvergoeding na intrekken van een kort geding?

Stel je voor: je hebt een dagvaarding ontvangen. Je bent gedaagde in een kort geding dat een concurrent tegen je start. Van de eerste schrik bekomen neem je een advocaat in de arm om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de zitting en... | Lees meer

20 januari 2016 | Keurmerk: blijk van kwaliteit of slimme marketingtruc?

Denk aan een product of dienst, anything . Grote kans dat er een keurmerk voor bestaat. Je kunt het namelijk zo gek niet bedenken of er prijkt een extra label op de verpakking waar de meest uiteenlopende beloftes van uit lijken te... | Lees meer

18 januari 2016 | Annotatie BIE dec. 2015, nr. 60, HvJEU, Iron&Smith/Unilever

Publicatie noot in BIE dec. 2015, nr. 60 Iron & Smith kft / Unilever NV HvJ EU Datum: 3 september 2015 IEF 15213, zaak C-125/14, ECLI:EU:C:2015:539 Impulse - een bekend EU-merk in gebied waar het... | Lees meer

14 januari 2016 | Annotatie IER nr. 6, 2015 - Oculus Optikgeräte GmbH - I-Optics B.V.

Publicatie noot Rechtbank Den Haag Datum: 6 augustus 2015 Misleidende vergelijkende reclame voor optische meetinstrumenten, artikel 6:194a BW. Pan-Europees verbod en rectificatie voor misleidende B2B-reclame zonder dat er... | Lees meer

12 januari 2016 | Verpakkingen: never a dull moment

Je ziet het steeds meer. Verpakkingen waarop een product als “natuurlijk” wordt aangeprezen. Deze trend is een aantal jaar geleden begonnen en lijkt niet te stoppen. Het aantal klachten bij de Reclame Code Commissie... | Lees meer

07 januari 2016 | 0.0% bier op klaarlichte dag

De markt voor alcoholvrij bier blijft groeien. Dus ook de televisiereclames; ze worden wél overdag uitgezonden en in een setting die bij alcohol niet zou mogen (kantoor, sport etc). 0.0 % bier bevat geen druppel alcohol. Dus zijn... | Lees meer

30 december 2015 | Gezondheidsclaims botanicals ‘on hold’, maar niet bij de RCC!

De Europese Unie heeft enkele jaren terug het gebruik van gezondheidsclaims bij voedingsmiddelen sterk aan banden gelegd. Een producent mag alleen een gezondheidsclaim maken indien die claim (bijvoorbeeld: “ draagt bij aan een... | Lees meer

29 december 2015 | Wendy van Dijk: rectificatie van roddel en AchterQlap

In de papieren en digitale oktobereditie van Quote stond in de rubriek “AchterQlap” onder de kop “Neus poederen” een opmerkelijk bericht over Wendy van Dijk: “Dat her en der werd gefluisterd dat Wendy... | Lees meer

16 december 2015 | Happy Birthday en Hup Holland Hup – onzinclaims?

Op IE weblog Boek9.nl wordt verwezen naar een bericht in The Guardian: het lijkt erop dat het liedje Happy Birthday eindelijk zonder gevaar voor een claim in commerciële uitingen kan worden gebruikt. Tot voor kort kreeg je dan... | Lees meer