Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

15 december 2015 | Tassenstrijd: H&M vs. Yves Saint Laurent

Er was eens…. een geschil over handtassen en de modelrechten daarop. H&M maakte bezwaar tegen een Europese modelregistratie van Yves Saint Laurent (YSL) die geen andere algemene indruk zou wekken een model dat H&M zelf... | Lees meer

14 december 2015 | Reclames Webcamsex.nl in strijd met goede smaak en fatsoen?

Voormalig Kane-zanger Dinand Woesthoff vond het maar niets : de grote billboards langs de A4 en de A5 waarop de halfnaakte pornoster Bobbi Eden te zien was, een reclame voor Webcamsex.nl. "Bobbi Eden in volle glorie… Wie... | Lees meer

10 december 2015 | Een chocoladereep als vormmerk: KIT KAT

Niet elke vorm kan als merk worden ingeschreven. Neem een vorm die een wezenlijke waarde aan de waar geeft of die volgt uit de aard van de waar. Daarover ging de zaak Hauck/Stokke. En ook een vorm die beantwoordt aan een... | Lees meer

09 december 2015 | Commentaar op een jonge klassieker: Teekanne

Nog maar een paar maanden oud, maar nu al een klassieker op het gebied van het levensmiddelenrecht. De Teekanne -uitspraak van het Europees Hof van Justitie zet de nieuwe toon op misleidingsgebied. Wie na wil gaan of een claim op een... | Lees meer

07 december 2015 | Fins en Nederlands design vs. Chinese inbreuk: 1-0

Ook zich veilig wanende online counterfeit handelaren blijken te achterhalen. Veelal wordt een veelheid aan namaakproducten aangeboden via schimmige websites of via anonieme accounts op online marktplaatsen. En de ‘neppers’... | Lees meer

18 november 2015 | "Battle" over TV-format van The Voice

Talpa en John de Mol kunnen een claim bij een Nederlandse rechtbank verwachten van de Ier Michael Barry. Barry beweert namelijk dat hij de bedenker is van het televisieprogramma The Voice. Volgens De Ier heeft hij in 2008 “het... | Lees meer

13 november 2015 | Lactacyd reinigt én beschermt

De website en TVC voor de wasgel Lactacyd stelt de vraag ‘ feit of fabel ’. ‘ Reinigen van je intieme zone met water alleen is niet voldoende. Lactacyd reinigt én beschermt. Feit! ’ Een aantal vrouwen... | Lees meer

04 november 2015 | Alpro Pur’Enjoy: misleiding over toegevoegde suiker?

Alpro Pur’Enjoy is een een sojamelkproduct met fruitsmaak. De verpakking presenteert het product als “100% plantaardig”, met daarbij de claim “geen zoetstoffen”. In het product zit echter wél suiker.... | Lees meer

29 oktober 2015 | Ze smelten de (foute) kazen!

In haar radiocommercial waarschuwde Wakker Dier voor ‘foute kazen’ Maaslander en Old Amsterdam: “Dag. Zit u nu in de auto? Kijk eens naar links…en ook even naar rechts. Veel lege weilanden hè? De... | Lees meer

22 oktober 2015 | Niet goed, geld nog steeds terug?

Shoppen doen we allemaal wel eens online. Dan komt het ook voor dat iets tegenvalt of niet past, en dus retour kan. Volledig legitiem. Een nieuwe, niet zo legitieme categorie lijkt echter geboren: “ik heb het gebruikt, maar het... | Lees meer