Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

16 oktober 2015 | De Wet Auteurscontractenrecht, billijkheid, een blanco blad

De Wet Auteurscontractenrecht die per 1 juli 2015 in werking is getreden versterkt de contractuele positie van auteurs en uitvoerende kunstenaars ten opzichte van hun exploitanten (o.a. uitgevers, filmproducten en... | Lees meer

15 oktober 2015 | Iron & Smith: Bekend merk wint weer terrein

Een merk dat in een aanmerkelijk deel van de EU bekend is bij een aanmerkelijk deel van het publiek, heeft de status van een in de Europese Unie bekend merk . Dat weten we sinds de zaak Pago uit 2009. Neem bijvoorbeeld onze nationale... | Lees meer

12 oktober 2015 | Strepenstrijd

Als je het niet hebt verdrongen, herinner je je het WK voetbal in 1974 nog wel... Johan Cruijff droeg als enige een shirt met twee strepen, in plaats van het welbekende drie strepen tenue van adidas . De reden hiervoor was dat hij op... | Lees meer

08 oktober 2015 | Schrems vs. Facebook: Safe Harbor beschikking niet langer een veilige haven

Op 6 oktober 2015 heeft het Hof van Justitie van de EU geoordeeld dat de Safe Harbor beschikking tussen de EU en de VS ongeldig is. Dat betekent dat iedere doorgifte van persoonsgegevens vanuit de EU naar de VS die is gebaseerd op de... | Lees meer

06 oktober 2015 | GALA: Dutch court orders pan-European injunction based solely on unlawful comparative advertising

Dutch court orders pan-European injunction based solely on unlawful comparative advertising Published by GALA in its newsletter GALA Gazette of 28 September, 2015 Exciting news: on 6 August 2015 the judge in preliminary... | Lees meer

05 oktober 2015 | Buitenreclame Suitsupply met bloot onder water blijft boven water

In februari 2015 verschenen in bushokjes posters van Suitsupply ter promotie van de zomercollectie van de succesvolle pakkenmaker. De posters toonden een surrealistisch onderwatertafereel: een man in pak in gezelschap van een... | Lees meer

30 september 2015 | Zojuist verschenen: de nieuwe WAChT! met colum van Ebba & Sarah

Publicatie column WAChT! Zo klaar als een klontje Maak een klein rondje door de supermarkt; je kan er eigenlijk niet omheen: overal verpakkingen met opvallende teksten als ‘minder vet’, ‘vezelrijk’,... | Lees meer

29 september 2015 | NIEUWS 2015-03

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS hier.   Ditmaal... | Lees meer

21 september 2015 | Groot Nieuws: misleidingsverbod over de grenzen!

Maakt uw concurrent vergelijkende reclame gericht op meerdere landen in Europa? De Nederlandse rechter durft het aan om een pan-Europees verbod te geven. Bij een misleidende vergelijking kan met een Nederlands kort gedingvonnis in de... | Lees meer

03 september 2015 | It’s a German

Wie aan Duitsland denkt, denkt al snel aan “Bratwurst und Bier”, maar ook aan auto’s. Dat bij onze oosterburen goede auto’s gemaakt worden, is namelijk ook algemeen bekend.   De reclamecampagne van Opel... | Lees meer