Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

22 juni 2015 | De grondrechten uit het Handvest

Eerst  werd de Europese Grondwet nog verworpen, maar vervolgens is het Handvest geruisloos aangenomen. Tóch een grondwet, en de gevolgen zijn enorm. De rechter kan zelfs wetten buiten werking stelling als deze in strijd... | Lees meer

22 juni 2015 | Mensenrechten en reclame: Ernst oder August?

Alweer een jaar of wat terug – het was het jaar 2000 – had Lucky Strike een pittige campagne in Duitsland, waarin aan de hand van de actualiteit de spot werd gedreven met enkele bekende Duitsers. Zo werd bijvoorbeeld Ernst... | Lees meer

15 juni 2015 | Super sale! Tot 80% korting!

Een folder voor de EXTRA MEGA MERKEN MARKT: een grote kledinguitverkoop, waarbij de klant stevige kortingspercentages om zijn oren krijgt. Tot 80% korting! Wat kan de weldenkende consument beter doen dan naar die sale te gaan en zijn... | Lees meer

12 juni 2015 | Artikel: misleidende vergelijkende reclame door de concurrent

Daniël Haije publiceerde onlangs in International In-house Counsel Journal een artikel over het bevechten van misleidende vergelijkende reclame: "Fighting Back Against Misleading Competitor Advertising: how Garmin... | Lees meer

05 juni 2015 | Zorgspotjes van VWS: disclaimer ontbreekt

Sinds 1 januari 2015 is de zorg in Nederland sterk veranderd. De voorlichtingscampagne van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is echter schadelijk voor het vertrouwen in de reclame. De spotjes beloven ‘zorg... | Lees meer

05 juni 2015 | Kleine lettertjes nodig? TV-commercial Eye Wish niet misleidend

Volledige informatie geven over bijvoorbeeld een kortingsactie, is in de meeste media onmogelijk. In een TV-commercial kun je bijvoorbeeld nooit álle voorwaarden benoemen; wie dat wel doet laat de hoofdboodschap geheid verloren... | Lees meer

04 juni 2015 | Hee, (dat is niet ok) blijf van mijn domeinnaam af!

Gaos heeft al sinds jaren de domeinnaam 'ok.nl', maar gebruikt hem niet. Olieconcern FuelPlaza exploiteert een keten tankstations onder het merk en meende betere rechten te hebben op dit domein. Door 'ok.nl' te... | Lees meer

02 juni 2015 | Bigger is better

Per 1 januari 2015 is de Reclamecode Cosmetische Producten (RCP) in werking getreden. Wij schreven hier al over in NIEUWS 2015-01 . Inmiddels is de eerste (en tot nu toe) enige beslissing van de Reclame Code Commissie (RCC) over... | Lees meer

02 juni 2015 | Zoekresultatenverwijderverzoek van crimineel niet ingewilligd

Een crimineel die was veroordeeld voor het uitlokken van huurmoord was na de uitspraak nog steeds vindbaar via Google. Bij het invoeren van zijn naam werd de zoekvraag aangevuld door Google. De resultaten verwezen naar... | Lees meer

01 juni 2015 | E-sigaret krijgt geen extra overgangstijd

De Nederlandse overheid heeft haast gemaakt met strenge regels over de e-sigaret. Als in mei 2016 de nieuwe Richtlijn over de productie, presentatie en verkoop van tabaks- en aanverwante producten geïmplementeerd moet zijn, dan... | Lees meer