Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

12 mei 2015 | Het gemeenschapsmodel: een ondergeschoven kindje?

Het modelrecht beschermt het uiterlijk van producten. Kleding, verpakkingen, tekeningen – zelfs het ontwerp van een tuinarchitect kan in aanmerking komen voor modelbescherming. Meestal wordt bij modelrecht gedacht aan... | Lees meer

12 mei 2015 | Annotatie BIE, maart 2015 - Hauck/Stokke: vormmerk Tripp Trapp

Publicatie noot Noot   Het vormmerk: aard en wezenlijke waarde van de waar na Hauck/Stokke   I.  Inleiding 1.            Vormen kunnen... | Lees meer

12 mei 2015 | Annotatie IER 2, 2015 - Hotels.nl/Hotel Booker c.s.

Publicatie noot Noot 1.            Inleiding 1.1.        Dit arrest gaat over kwalificatie van een reclame-uiting als... | Lees meer

08 mei 2015 | Hof van Justitie: is één-op-één-communicatie een ‘handelspraktijk’?

Is eenmalige communicatie richting één consument een handelspraktijk in de zin van de Europese Richtlijn Oneerlijke Handelspraktijken? Deze vraag werd voorgeschoteld aan het Europese Hof van Justitie . Wie de regels... | Lees meer

04 mei 2015 | Zojuist verschenen: de nieuwe WAChT! met column van Ebba & Christine

Publicatie column WAChT! Cosmeticareclame: mooier maken mag, een klein beetje Alles is een beetje mooier in cosmeticareclame. Geheel in lijn met de reden waarom we cosmetica gebruiken: om onszelf nóg leuker of jonger... | Lees meer

29 april 2015 | Lijstjesregen 2015: Chambers en Legal 500

In maart en april van ieder jaar worden de belangrijkste ranglijsten voor advocaten(kantoren) gepubliceerd: Chambers en Legal 500. Chambers en Legal 500 onderzoeken de juridische markt uitvoerig, en peilen de meningen van cliënten... | Lees meer

23 april 2015 | Vliegwinkel.nl steekt hand in eigen boezem

De bekende online aanbieder van vliegreizen Vliegwinkel.nl voerde een tijdje geleden een radiocommercial met de tekst: “ Voordelige vluchten boekt u al meer dan 25 jaar op vliegwinkel.nl ”. Vreemd, dacht een klager. De... | Lees meer

22 april 2015 | Duikboot in een juridisch mijnenveld? 4 (juridische) tips voor reclame via Periscope

Blog, zoals eerder verschenen op adformatie.nl  - 15 april 2015   Als reclamemaker ben je volledig verantwoordelijk voor de inhoud van je uitzending via Periscope. Hoe voorkom je problemen? Mae’s tasks... | Lees meer

15 april 2015 | Even checken wat voor vlees je in de kuip hebt

In een eerder bericht schreven wij al over nieuwe etiketteringsregels voor levensmiddelen, die per 13 december 2014 in werking zijn getreden. Doel hiervan: het beter informeren van consumenten. Inmiddels zijn we alweer vier maanden... | Lees meer

08 april 2015 | Misleidende zorgspotjes: FNV wint ook in hoger beroep klacht tegen Staat

Sinds 1 januari is de zorg in Nederland sterk veranderd. De voorlichtingscampagne van het Ministerie van VWS is echter schadelijk voor het vertrouwen in de reclame. De spotjes beloven ‘ zorg op maat’ en voor iedereen een... | Lees meer