Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

02 maart 2015 | Ajax / Promosports – het hof Den Haag alsnog in de rebound?

L. verkoopt onder de naam Promosports sinds 1987 vanaf een kar voetbal- en Amsterdamsouvenirs. Eerst bij het oude Ajax-stadion en het Olympisch stadion, vanaf 1996 bij de Amsterdam Arena aan de Arena Boulevard. L. verkoopt... | Lees meer

20 februari 2015 | De bijzondere deskundigheid van de Reclame Code Commissie

Hotels.nl kreeg op 23 december 2014 gelijk in een zaak tegen haar concurrenten Hotel Booker en Hotelveilingen: die laatsten maken volgens het hof Den Haag misleidende reclame voor hotelovernachtingen. Een advertentie waarin... | Lees meer

19 februari 2015 | Alle ‘juice’ uit Capri Sun 3D-merk gezogen?

Wie heeft er niet mee geworsteld? Dat scherpe rietje dat je niet per ongeluk door de achterkant van het zilveren zakje moet prikken. Ooit ongetwijfeld een vernieuwend product, dat aluminium zakje met sap. Grote kans dat het sapzakje... | Lees meer

18 februari 2015 | Monaco, l'Argentina en Mont Blanc: plaatsaanduidingen als merk

Herken je dit? ‘Marketing’ wil graag een beschrijvend merk, dat communiceert lekker makkelijk. En ‘legal’ wil het merk vooral beschermen tegen meeliftende concurrenten. Dan moet het merk wel onderscheidend... | Lees meer

13 februari 2015 | Gegevensbeleid Facebook aangepast per 1 februari 2015

Facebook heeft haar gegevensbeleid per 1 februari 2015 aangepast in Nederland. Voor vele andere landen was 1 januari 2015 de datum waarop de wijzigingen van kracht gingen. We schreven in december al over het aangepaste gegevensbeleid... | Lees meer

13 februari 2015 | De Code reclame voor Medische zelfzorg Hulpmiddelen (CMH) is onderdeel geworden van de SRC

Inhoudelijk is weinig gewijzigd. Deze code heeft betrekking op reclame voor “farmaceutische verschijningsvormen met een fysische werking, voor zover dat is bestemd om zonder tussenkomst van een beroepsmatig optredende zorgverlener... | Lees meer

12 februari 2015 | Code Publieksreclame voor Geneesmiddelen (CPG) 2015

De Code Publieksreclame voor Geneesmiddelen is slechts op kleine punten gewijzigd. Zo is art. 3 geschrapt: “ Enige vorm van aanvullende informatie waarnaar in een reclame-uiting wordt verwezen, wordt in het kader van deze Code... | Lees meer

11 februari 2015 | De gewijzigde Reclamecode voor vergunninghoudende kansspelaanbieders (RVK) 2015

Reclamecode voor kansspelen die worden aangeboden door vergunninghouders ingevolgde de Wet op de kansspelen (RVK) 2015. De wereld van de kansspelen heeft de (politieke) aandacht. Reden de RVK ook aan te passen. Een kansspelaanbieder... | Lees meer

10 februari 2015 | Code voor het gebruik van Postfilter 2015

Van plan brievenbusreclame te gaan versturen? Let op dat je het Post Register checkt! De geldingstermijn is daar namelijk in gewijzigd. Geen grote schokkende verandering van deze code, maar toch het vermelden waard: het gaat om de... | Lees meer

09 februari 2015 | Reclamecode Cosmetische Producten (RCP)

Al langer aangekondigd, maar nu dan concreet: de nieuwe code die reclame voor cosmeticaproducten reguleert. Meer specifiek voor cosmetische producten die in Nederland op de markt worden gebracht. Veel regels gelden al op basis van de... | Lees meer