Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

26 januari 2015 | Geen uitputting distributierecht bij overbrengen werk op andere drager

Allposters moet definitief stoppen met het overbrengen van afbeeldingen van posters op canvas doeken. Dat zijn andere, meer duurzame dragers van het werk, waarvoor geen uitputting van het auteursrecht (distributierecht) kan worden... | Lees meer

20 januari 2015 | Hoogenraad & Haak in WTR1000

Vandaag publiceerde World Trademark Review de jaarlijkse uitgave WTR1000, een onafhankelijk onderzoek naar specialisten op het gebied van het merkenrecht. Over Hoogenraad & Haak: Hoogenraad & Haak marries a leading... | Lees meer

19 januari 2015 | Spot drijven met de concurrent: Tele2/Vodafone

Goed nieuws voor wie graag een beetje spot drijft met de concurrent: de Rechtbank Amsterdam heeft klachten van Tele2 in een kort geding tegen een humoristische reclame van concurrent Vodafone afgewezen. Gezien de rechtspraak uit het... | Lees meer

24 december 2014 | Rubiks Kubus: Hoge Raad doorgedraaid?

Een verslavend spelletje, de in 1974 door de Hongaar Ernö Rubik ontworpen Rubiks Cube: een kubus, bestaande uit 26 mini-kubussen, met in totaal 54 zichtbare vlakken die, elk verdeeld over de 6 zijkanten, al draaiende in rijen van 3... | Lees meer

23 december 2014 | De ‘nieuwe privacyvoorwaarden’ van Facebook

Facebook liet afgelopen maand weten haar gegevensbeleid aan te passen per 1 januari 2015. Dit beleid is onderdeel van de algemene voorwaarden en beschrijft ‘welke gegevens Facebook verzamelt en hoe deze worden gebruikt en... | Lees meer

22 december 2014 | The tobacco industry: a caged bird?

Tobacco law: strict advertising rules By the time this Country Report has been published, most people probably start thinking about their New Year’s resolutions. Besides losing weight and “spend less-save more”, the... | Lees meer

19 december 2014 | Strengere regels voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen

Vers van de pers: de nieuwe Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RVV) is vastgesteld. De belangrijkste wijziging: het verbod op reclame gericht op kinderen wordt uitgebreid. Tot nu toe was reclame voor voedingsmiddelen gericht op... | Lees meer

18 december 2014 | GALA Gazette: Animal welfare claims for meat products

In de kersverse GALA Gazette blikt Bram Duivenvoorde terug op twee belangrijke uistpraken van de Nederlandse Reclame Code Commissie van afgelopen jaar. Beide uitspraken gaan over "verantwoord" vlees: Two recent rulings of the... | Lees meer

15 december 2014 | NIEUWS 2014-03

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS hier . | Lees meer

14 december 2014 | Zo natuurlijk is dat nog niet... | Voedings- en gezondheidsclaims |

Over de trend om levensmiddelen als ‘puur natuur’ aan te prijzen. De consument wordt en koopt steeds bewuster. Enkele nummers geleden kon u in Waar&Wet lezen over de trend ‘superfoods’.  Een ontwikkeling... | Lees meer