Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

12 december 2014 | Mayonaise: een ei hoort erbij

Voor sommige productnamen bestaan strikte regels. Mayonaise is zo´n productnaam die je niet zomaar op een etiket mag plakken. Wil je een product als ´mayonaise´ kunnen verkopen dan moet het ten minste 70% vet en 5%... | Lees meer

05 december 2014 | Annotatie IER nr. 5, 2014 - Lancaster 365 serum

RECLAME CODE COMMISSIE 4 juli 2014 m.nt. E.H. Hoogenraad Lancaster 365 serum Cosmeticareclame voor Lancaster 365 Cellular Elixer. Claim “het actieve serum dat het DNA herstelt” is misleidend. Verweerder... | Lees meer

20 november 2014 | De strijd der stoomstrijksystemen: test goed of test niet!

Een verhitte strijd tussen twee van de grootste spelers op de markt der stoomstrijksystemen. Tefal adverteerde onder andere met de claim: “het snelste en meest efficiënte strijksysteem”. Maar wat blijkt: Tefal kan die... | Lees meer

17 november 2014 | Pickwick is daadwerkelijk sinds 1753 ‘thuis’

Nostalgie wordt wel vaker ingezet om een merk of product te promoten: dat wekt immers vertrouwen. In een recente tv-commercial van thee-merk Pickwick wordt dat gevoel ook gebruikt: het filmpje toont verschillende huiselijke scènes... | Lees meer

12 november 2014 | Tijd voor een frisse wind op de markt

Online auteursrechtinbreuk: een belangrijk onderwerp waar vrijwel iedereen een mening over lijkt te hebben. Wie moet nou eigenlijk aangesproken worden voor dat illegaal gedownloade filmpje tijdens een luie zondagavond? Het uitgangspunt... | Lees meer

05 november 2014 | ‘Gezonde’ limonade mag niet, plaatjes van vers fruit wel

Reclame voor voeding zegt regelmatig dat een product ‘gezond’ is. Maar mag dat zomaar? En mag je plaatjes van vers fruit afbeelden bij een product dat géén vers fruit bevat? De Reclame Code Commissie deed... | Lees meer

29 oktober 2014 | Red Bull geeft je GEEN vleugels?!

Opmerkelijk nieuws uit de Verenigde Staten: de Oostenrijkse energiedrankenproducent Red Bull heeft een schikking getroffen voor in totaal 13 miljoen dollar, zo melden diverse media. Want: Red Bull geeft je GEEN vleugels. Maar dat weten... | Lees meer

16 oktober 2014 | Top-class Sport and Alcohol-free Beer: A Tasteful Combination in Advertising

Alcoholreclame voor 0.0% bier: sporthelden zijn toegestaan. Recente publicatie in het European Food and Feed law tijdschrift nummer 5 van de hand van Ebba Hoogenraad en Sarah Arayess. I. Amstel 0.0% Radler Alcohol and... | Lees meer

10 oktober 2014 | Beautyclaims zijn geen gezondheidsclaims

Dit standpunt wordt gesteund door de NVWA. De NVWA heeft besloten dat een aantal beautyclaims niet onder de Claimsverordening valt. Dit is een unieke situatie, omdat in de rest van Europa hier (nog) geen concrete uitspraken over zijn... | Lees meer

07 oktober 2014 | Einde Facebook like-gate

Een veelgebruikte manier om als bedrijf likes te krijgen op de eigen Facebook-pagina: de consument een beloning in het vooruitzicht stellen als hij de pagina van het bedrijf leuk vindt. Die beloning kan van alles zijn: toegang tot een... | Lees meer