Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

06 oktober 2014 | Bestuurder aansprakelijk voor IE-inbreuk?

Kort commentaar bij Hof Den Haag 30 september 2014, Cepia/X Een bestuurder wordt niet snel aansprakelijk gehouden voor handelen of nalaten van zijn onderneming. De lat ligt hoog: alleen als hem een ernstig, persoonlijk verwijt kan... | Lees meer

26 september 2014 | 25% korting op alles blijkt geen 25% korting op alles en is misleidende reclame

Reclame bevat vaak (enige mate van) overdrijving. Dat weet de consument ook. Overdrijving wordt daarom, zij het binnen grenzen, toegestaan. De consument wordt er immers niet door misleid. Een mooi voorbeeld daarvan is een uitspraak van... | Lees meer

24 september 2014 | Jumbo-actie Koningsspelen: strijdig met Kinder- en Jeugdreclamecode

De Jumbo in Roden (Groningen) had bij de Koningsspelen eerder dit jaar een mooie actie bedacht: ze stuurde waardebonnen naar leraren van basisscholen om uit te delen aan de kinderen. Een aardig idee om de lokale supermarkt te promoten,... | Lees meer

17 september 2014 | Moïra Truijens naar Hoogenraad & Haak, advertising + IP Advocaten

PERSBERICHT Nichekantoor Hoogenraad & Haak, advertising + IP advocaten heeft zich per 1 september 2014 versterkt met de komst van advocaat Moïra Truijens   als senior medewerker. Moïra is een betrokken strateeg... | Lees meer

10 september 2014 | Beschrijvende domeinnamen en verwarringsgevaar, noot Artiestenverloningen.nl/Artiestenverloning.nl

OVER BESCHRIJVENDE DOMEINNAMEN EN VERWARRINGSGEVAAR Commentaar van Maarten Haak op de zaak Artiestenverloningen.nl/Artiestenverloning.nl,  gepubliceerd in Berichten IE juli/augustus 2014, nr. 40 . Artiestenverloning.nl wordt... | Lees meer

08 september 2014 | De parodie in het auteursrecht: HvJEU Deckmyn / Vandersteen

Moet een parodie betrekking hebben op het gebruikte werk of de kunstenaar, of mag je het werk van een ander ook in een parodie gebruiken om een boodschap te brengen die met het werk niets te maken heeft? Dat mag allebei, zo besliste het... | Lees meer

15 augustus 2014 | Commentaar op Trento Sviluppo-zaak

In het vierde nummer van het Tijdschrift voor Consumentenrecht & Handelspraktijken staat een annotatie van de hand van Bram Duivenvoorde bij de Trento Sviluppo-zaak van het Hof van Justitie van de Europese Unie (de hoogste... | Lees meer

13 augustus 2014 | Bescherming voor levensmiddelen: GTS, BOB en BGA

Niet alleen intellectuele-eigendomsrechten kunnen producten beschermen. Ook traditie, oorsprong en herkomst zijn bronnen van bescherming. Althans, voor levensmiddelen. Regels hierover zijn onder andere terug te vinden in... | Lees meer

31 juli 2014 | RCC streng voor Lancaster: overdrijving kan niet door de beugel

Eerst even terug in de tijd. Twee jaar geleden moest Lancaster voor de Reclame Code Commissie verschijnen vanwege een claim bij de 365 Cellular Elixer. Lancaster stelde toen: “365 Cellular Elixer reset elke dag het DNA van uw... | Lees meer

16 juli 2014 | Onopvallende ambush marketing: contradictio in terminis?

Na een spannende finale afgelopen zondagavond, is het WK 2014 (helaas?) alweer afgelopen. Over prestaties van (ster)spelers en bondscoaches is genoeg geschreven: genoeg voer om nog lang over na te praten. Voor aanvang van het WK... | Lees meer