Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

11 juli 2014 | Kabinet moderniseert kansspelbeleid

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met toezending aan de Tweede Kamer van het wetsvoorstel Kansspelen op afstand en de visie op de toekomst van de loterijen- en casinomarkt. Het kansspelbeleid gaat op drie terreinen worden... | Lees meer

09 juli 2014 | Wie is de consument: slim of naïef? Europa niet eenduidig

De wet verbiedt het misleiden van de consument, maar wie is deze consument? Een allesweter of juist een goedgelovig persoon? Moet de rechter bij zijn beoordeling uitgaan van een slimme en actieve consument, die zorgvuldig op zoek gaat... | Lees meer

26 juni 2014 | Reclame met “0% btw” krijgt RCC zegen

In de autobranche is het al langer gebruikelijk: adverteren met “0% btw”.  Maar mag dit wel? Want zoals Benjamin Franklin ooit zei is niets in dit leven zeker, behalve de dood en belasting. Hoewel de wet op de... | Lees meer

25 juni 2014 | NIEUWS 2014-02

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS hier .  | Lees meer

12 juni 2014 | Verbeter de wereld, begin bij je keukenkastjes

2014: een jaar vol veranderingen op het gebied van levensmiddelen. Zo wordt per 13 december 2014 een aantal belangrijke wijzigingen uit de VIC-verordening ( no. 1169/2011 ) van kracht. Doelstelling: de consument beter informeren. Een van... | Lees meer

30 mei 2014 | Samenwerking reputatiemanagement Hoogenraad & Haak / Porter Novelli

Hoogenraad & Haak advertising + IP advocaten en het leidende wereldwijde PR-bureau Porter Novelli zijn een samenwerking gestart om bedrijven en bestuurders die negatief in de publiciteit (dreigen te) komen gezamenlijk ondersteuning... | Lees meer

28 mei 2014 | Zojuist verschenen: Ambush Marketing GALA rapport: 52 landen

Met het WK in zicht is 'ambush marketing' een hot topic. GALA, het wereldwijde samenwerkingsverband van reclamerecht advocatenkantoren, heeft daarom een internationaal rapport gepubliceerd. 52 landen uit de wereld vertellen... | Lees meer

12 mei 2014 | Hoe schoon is jouw bus?

‘Schonere auto’s, dus ook schonere bussen’, moet men in Utrecht gedacht hebben. Sinds december vorig jaar rijden bussen door de stad die minder vervuilende stoffen uitstoten dan hun voorgangers. Zoiets wil je natuurlijk... | Lees meer

25 april 2014 | Chambers Europe 2014 - lof voor Hoogenraad & Haak

Gisteravond was de release van de 2014-editie van Chambers Europe – de belangrijkste “reputatieranglijst” voor advocaten. Altijd weer een spannend moment. Ook dit jaar komt ons kantoor er bepaald niet bekaaid vanaf. We... | Lees meer

10 april 2014 | Vind je weg in het grijze tussengebied

Sinds de regels met betrekking tot gezondheidsclaims zijn verscherpt, is van nog meer belang of sprake is van reclame of van informatie. In de markt heerst onzekerheid: wat mag wel en wat mag niet (meer) in reclame worden gezegd? In het... | Lees meer