Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

07 januari 2014 | Daniël Haije partner bij Hoogenraad & Haak

Daniël Haije is per 1 januari 2014 partner bij Hoogenraad & Haak. Daniël was al sinds 2009 als medewerker aan ons kantoor verbonden. Ebba Hoogenraad: “Wij zijn blij dat Daniël als partner is toegetreden. Hij is... | Lees meer

03 januari 2014 | Essentieel: procederen in het Fries

Weetje: op 1 januari 2014 is de Wet gebruik Friese taal in werking getreden. Op grond van deze wet mogen processtukken in zaken die aanhangig zijn bij de rechtbank Noord-Nederland en het hof Arnhem-Leeuwarden in de Friese taal worden... | Lees meer

24 december 2013 | Geen 18, geen alcohol! Gewijzigde Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken

Met de feestdagen voor de deur een bericht over de gewijzigde Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA). Op 1 januari 2014 treedt de vernieuwde code in werking met soms een overgangstermijn tot 1 april 2014. Geen 18? Een... | Lees meer

11 december 2013 | Nieuwe regels tegen sluikreclame via social media

Op 10 december jl. is de Reclamecode Social Media (RSM) aangenomen door de Stichting Reclame Code. De RSM treedt vanaf 1 januari 2014 in werking. De regels gaan gelden voor alle adverteerders. De RSM beoogt sluikreclame via social... | Lees meer

05 december 2013 | Gedragscode promotionele kansspelen 2014

Op 2 december jl. werd de nieuwe Gedragscode promotionele kansspelen gepubliceerd. De Gedragscode promotionele kansspelen 2014 treedt in werking op 1 januari 2014 en vervangt de oude Gedragscode uit 2006. Er is geen gepubliceerde... | Lees meer

01 december 2013 | "Feestdagenstress": Speelgoedprijzen misleidend?

In de aanloop naar de feestdagen werd in november menig ouder opgeschrikt door kranten die kopten: “Veel aanbiedingen speelgoed zijn complete misleiding” en “Sinterklaas wordt in de maling genomen met... | Lees meer

07 november 2013 | Pas op, kinderen!

De Kinder- en Jeugdreclamecode is per 1 november op een aantal punten gewijzigd. Vanaf nu bevat de code bepalingen voor social media, de virtuele wereld en games. Dit alles met als doel de herkenbaarheid van reclame voor kinderen te... | Lees meer

31 oktober 2013 | RCC vernietigend over Reclamespot Donorweek

Vorige week adviseerde de Reclame Code Commissie de overheid om het reclamespotje voor de Donorweek 2013 uit de lucht te halen. De RCC vindt de spot nodeloos kwetsend en in strijd met de goede smaak. De Donorweek levert jaarlijks... | Lees meer

16 oktober 2013 | De Oranje Blokker Dress “will be (SUPER) trashed”

SuperTrash, het bekende modelabel van Olcay Gulsen, sleepte Blokker voor de rechter wegens vermeend auteursrecht- en modelrechtinbreuk op de zeer bekende oranje ‘Bavaria jurk’. SuperTrash ontwierp deze ‘Dutchy... | Lees meer

12 september 2013 | Nieuwe procedure beoordeling kruidensupplementen bij KOAG/KAG

Producenten van kruidensupplementen hebben vooralsnog profijt van de ‘on hold’ status van botanicals. Voorlopig mogen kruidenproducenten dus nog gezondheidsclaims maken over hun kruidensupplementen. De KOAG/KAG heeft onlangs... | Lees meer