Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

30 augustus 2013 | Wilkinson-Gillette hoger beroep

In IER aflevering 4, augustus 2013 is de annotatie van Ebba Hoogenraad gepubliceerd in de zaak Wilkinson-Gillette Hoger beroep over misleidende vergelijkende reclame bij scheermesjes. Voor de totale publicatie van de hand van Ebba... | Lees meer

09 augustus 2013 | Nieuwe deal Buma/Stemra en YouTube

Buma/Stemra meldt dat zij een nieuwe licentieovereenkomst heeft gesloten met Google over het gebruik van muziek in YouTube-video's die gehost en gestreamed worden door YouTube in Nederland. De licentie zou ook gelden voor... | Lees meer

09 augustus 2013 | Hema: ‘Je kunt ook nootjes in deze bakjes doen!’

Nog zo’n geval van (al dan niet) slaafse nabootsing: een niet nader genoemde onderneming maakt prachtige, delicate waxinelichtbakjes (u hoort het al, ondergetekende is trotse eigenaar van een aantal van deze design... | Lees meer

08 augustus 2013 | Verwarrende hangers

Sieradengroothandel AllRound verkoopt sinds 2009 een sieraad onder de naam ‘Mi Moneda’, een hanger met een munt erin.  Sinds 2010 brengt concurrent Dutch Designz een vergelijkbaar sieraad op de markt, en daar is AllRound... | Lees meer

07 augustus 2013 | Eén product, twee kwalificaties: medisch hulpmiddel en geneesmiddel?

Het wordt er allemaal niet makkelijker op. In ons vorig NIEUWS besprak ik levensmiddelen die gekwalificeerd worden als geneesmiddelen. Nu komt daarbij het probleem van medische hulpmiddelen die óók geneesmiddelen kunnen... | Lees meer

06 augustus 2013 | De TrippTrapp is meer dan een verzameling functies

De huishoudtrappen-uitspraak (zie eerder bericht in dit NIEUWS) volgt op een recente uitspraak van de Hoge Raad , over de bekende Stokke TrippTrapp-kinderstoelen. Maakt concurrent Hauck met zijn Alpha-stoel (rechts) inbreuk op het... | Lees meer

05 augustus 2013 | Hoeveel creativiteit komt kijken bij een huishoudtrap?

Hoeveel creatieve keuzes maakt een ontwerper van een huishoudtrap? Aardig wat, als we de voorzieningenrechter in Den Haag mogen geloven. In een zaak tussen trappenfabrikanten Altrex en ASC stond de ‘ontwerpersvrijheid’... | Lees meer

02 augustus 2013 | Johan Cruijff versus het portretrecht: 0 - 1

Uitgever Tirion publiceerde in 2003 het fotoboek ‘Johan Cruijff – De Ajacied’. Het boek bevat een verzameling foto’s van de legendarische nummer 14. Vóór publicatie had de uitgever met Cruijff... | Lees meer

01 augustus 2013 | Beyoncé’s bikini blijkt fata morgana

Hennes & Mauritz is door de voorzitter van de Reclame Code Commissie op de vingers getikt vanwege een televisiecommercial waarin Beyoncé op haar eigen onnavolgbare wijze de bikinicollectie van de kledingketen aanprijst.... | Lees meer

31 juli 2013 | Nieuwe tool: STOPLICHT-check voor tv-commercials

Het produceren van een tv-commercial is een prachtig creatief proces. Maar klopt het resultaat ook juridisch? Zijn de juridische risico’s gesignaleerd, zoals het samenwerkingscontract met de adverteerder vaak bepaalt?... | Lees meer