Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

16 april 2013 | Hoogenraad & Haak: Advertising Law Firm of the Year 2013

Voor de vierde opeenvolgende keer is Hoogenraad & Haak door het internationale magazine Corporate INTL verkozen tot Advertising Law Firm of the Year in Nederland. Natuurlijk zijn wij trots op deze mooie pers. Maar daaruit blijkt ook... | Lees meer

04 april 2013 | De Consumentenautoriteit, NMa en OPTA zijn dood, leve de ACM!

De Consumentenautoriteit, NMa en OPTA zijn niet meer. Onder de naam 'Autoriteit Consument en Markt' bundelen deze waakhonden vanaf nu de krachten. Per 1 april jl. zijn ze samengevoegd tot een nieuwe toezichthouder: de ACM. ... | Lees meer

28 maart 2013 | Lätta laten ‘liken’ is niet altijd reclame

Wat vind jij van Lätta? In het kader van een scriptieonderzoek over organisaties op  Facebook werd aan deelnemers gevraagd hun mening te geven over het product Lätta. Aan het einde van het onderzoek werden de deelnemers... | Lees meer

22 maart 2013 | Niet zo kleinzielig met politie-uniform

Tygo Gernandt speelt in de tv-serie Dokter Tinus (SBS6) een klunzige agent. Op last van de Nationale Politie draagt Gernandt in het vervolg geen officieel politie-uniform. De reden: de politie herkent zich niet in het beeld dat van de... | Lees meer

14 maart 2013 | HvJ EU 6 september 2012, nr. C-544/10 (Deutsche Weintor/Land Rheinland Pfalz)

In IER aflevering 1, maart 2013 is de noot bij HvJ EU 6 september 2012, nr. C-544/10 (Deutsches Weintor/Land Rheinland Pfalz) verschenen van de hand van Ebba Hoogenraad en Christine Fontaine. Om deze noot te kunnen lezen klik hier.... | Lees meer

08 maart 2013 | Huismerk vermelden verplicht bij cartridges

Soms moet je duidelijk melden dat het een huismerk betreft. Zeker als het inktcartridges betreft. Want huismerken zijn goedkoop. En het gebruik ervan kan effect hebben op de garantie van merkprinters. Het weglaten daarvan is volgens de... | Lees meer

01 maart 2013 | Wehkamp: "snel" bezorgd

Snelheid is een pre bij online bestellingen. Wehkamp kon haar toezegging ‘morgen in huis’ niet altijd waarmaken. De slogan ‘vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis’ blijkt niet te gelden in het... | Lees meer

22 februari 2013 | Alleen voor AH bonuskaarthouders

Het is alweer een tijdje geleden dat de Route 99-campagne van Albert Heijn uitgezonden werd. U weet wel, die gezellige supermarktmanager, die op zijn boodschappenkar omgebouwd tot Harley langs de schappen rijdt en ons “99... | Lees meer

15 februari 2013 | Gezondheidsclaims: informeren mag!

Veel enthousiaste reacties na de presentatie van Ebba Hoogenraad tijdens de NPN* workshop ‘Communicatie en Gezondheidsclaims’ gisteren in Utrecht. Ebba vertelde over het grijze gebied tussen reclame en informatie. Een... | Lees meer

15 februari 2013 | Undercover in Nederland mag gewoon uitzenden

In zijn programma ‘Undercover in Nederland’ stelt Alberto Stegeman misstanden in Nederland aan de kaak. Daarbij maakt hij vaak gebruik van een verborgen camera. Al vaker kwam voor dat Stegeman’s... | Lees meer