Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

06 december 2012 | Becel Pro-activ: geen woord gelogen

Jaarlijks reikt de organisatie Foodwatch het ‘Gouden Windei’ uit aan het bedrijf dat er – volgens Foodwatch - de meest misleidende voedselmarketing op nahoudt. Dit jaar ging het Windei naar Unilever voor de campagne... | Lees meer

03 december 2012 | Als de disclaimer maar leesbaar is

In de zaak Oxxio oordeelde het College van Beroep van de Reclame Code Commissie (RCC) dat banners aanzienlijke ruimtebeperkingen hebben (zie p. 7 van dit NIEUWS). In dat specifieke geval was een verwijzing naar de beperkende... | Lees meer

30 november 2012 | NVI - glasharde garantie

In IER aflevering 5, november 2012 is de annotatie NVI - glasharde garantie verschenen van de hand van Ebba Hoogenraad. Noot 1. De NVI hanteert voor de bij haar aangesloten incassobureaus een NVI Gedragscode. Leden die zich daaraan... | Lees meer

28 november 2012 | The Claim List in Dutch practice: Anticipation and alternative wordings

In nummer 5 - 2012 van het European Food and Feed Law tijdschrift is het "Country Report" voor Nederland verschenen van de hand van Ebba Hoogenraad en Christine Fontaine. Lees het engelstalige artikel hier . The... | Lees meer

27 november 2012 | Reputatiemanagement

Het lijkt een heuse trend in de rechtspraak: bedrijven die zich voor de rechter verweren tegen vuilspuiterij op internet. Twee recente voorbeelden. Voorzieningenrechter Rechtbank Den Haag 13 september 2012 (Clazing/X) Kippenslachterij... | Lees meer

23 november 2012 | Overstappen naar Oxxio? (G)een gratis iPad!

Op de hevig concurrerende energiemarkt bieden leveranciers allerlei lokkertjes. Oxxio bood in online banners (zie afbeelding) een gratis iPad aan bij overstap naar Oxxio voor stroom en gas. Na aanklikken van de banner belandde de... | Lees meer

21 november 2012 | Is NL inburgering van een beschrijvend merk toch genoeg?

Ken je het programma Popstars? Deze zangtalentenjacht was in 2008 – 2011 elk jaar gedurende vier maanden elke week op SBS te zien. Op primetime had Popstars een bereik van één miljoen televisiekijkers, een... | Lees meer

21 november 2012 | Pas als je de stoelen naast elkaar zet, zie je de verschillen

In 1999 introduceerde de Duitse meubelfabrikant Rolf Benz de RB7400 stoel (zie afbeelding). Op basis van een modelregistratie vroeg en kreeg het bedrijf een inbreukverbod in kort geding tegen de Nederlandse meubelmaker Zijlstra: de... | Lees meer

14 november 2012 | Red Bull / Lamborghini: een stierengevecht over normaal gebruik

Wanneer KTM motorfietsen verkoopt met daarop een Red Bull beeldmerk, betekent dat dan dat het Red Bull merk normaal wordt gebruikt voor motorfietsen? Dat was de centrale vraag in een geschil tussen energydrinkproducent Red Bull en... | Lees meer

10 november 2012 | Nieuwe voedingsregels UK: let op het stoplicht!

Afgelopen week introduceerde het Britse ministerie van Volksgezondheid een nieuw systeem voor voedingsmiddelen etikettering: een stoplicht. Nu kan de consument in één oogopslag zien of het voedingsproduct een hoog of laag... | Lees meer