Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

05 oktober 2012 | Geen modelrecht voor technisch bepaalde kenmerken

Meubelmaker P. ontwierp in 2005 een slim kindermeubel, bestaande uit een tafel en twee bankjes. Het bovenblad van de tafel en van de bankjes kan worden opgeklapt. Daaronder zit extra opbergruimte - handig voor het speelgoed. Sinds 2007... | Lees meer

04 oktober 2012 | Limo voor iedereen

Burg Groep uit Heerhugowaard maakt sinds jaar en dag limonadesiroop. Al in 1990 registreerde het bedrijf LIMO als woordmerk voor vruchtendrank en vruchtensap. Toen concurrent Vrumona vorig jaar met ‘Sisi Fruit Limo’ op de... | Lees meer

03 oktober 2012 | Grenzen aan het beeldcitaat

Het Hof Leeuwarden deed op 10 juli 2012 een interessante uitspraak over beeldcitaten. Een fotograaf verzette zich bij de rechter tegen de publicatie van zijn werk op de cover van het tijdschrift SIGN + Silkscreen Magazine (Sign). De... | Lees meer

01 oktober 2012 | GeenStijl: auteursrechtinbreuk door het plaatsen van een link

GeenStijl had geen link mogen plaatsen naar naaktfoto’s van Britt Dekker die via een data-opslagsite slechts voor een paar mensen beschikbaar waren, zo besliste de rechtbank Amsterdam . De fotoreportage zou in het volgende... | Lees meer

28 september 2012 | Tros Radar mag nogmaals kritisch over de BioStabil schrijven

Wie kent hem nog, de BioStabil? Jarenlang werd deze magnetische hanger van Santanera aangeprezen via homeshopping programma Tel Sell. Het hangertje had volgens de maker een geneeskrachtige werking. Tros Radar besteedde in een kritische... | Lees meer

14 september 2012 | Neelie Kroes wil snelle wijziging van auteursrecht

Het auteursrecht staat in de weg aan innovatie en de mogelijkheden voor gebruik van auteursrechtelijk beschemd werk moeten worden verruimd. Dat betoogde eurocommissaris Neelie Kroes maandag in Brussel bij de presentatie van een... | Lees meer

11 september 2012 | Fruity Dutch advertisements: how misleading are they?

In het september nummer van European Food and Feed Law tijdschrift is het "Country Report" voor Nederland verschenen van de hand van Ebba Hoogenraad en Christine Fontaine. Lees het engelstalige artikel hier .  ... | Lees meer

04 september 2012 | Merkgebruik in niet-commerciële uitingen

Ken je de reclamecampagne van Greenpeace om Shell van de noordpool te houden? In de vele uitingen wordt steeds het merk van Shell gebruikt. Vandaag schrijft Richard Smit in het Financieele Dagblad hoe lastig het voor een merkhouder... | Lees meer

31 augustus 2012 | Zoetje uit de natuur

“ Het zoetje uit de natuur op basis van de Stevia plant en sucralose ” staat op de verpakking van het zoetstofproduct 'Natrena Stevia'. Een klager bij de Reclame Code Commissie (“RCC”) vindt dit... | Lees meer

30 augustus 2012 | NL Energie / Oxxio mannetje

In IER, aflevering 4, augustus 2012 is de annotatie NL Energie/Oxxio mannetje verschenen van de hand van Ebba Hoogenraad Noot 1. Waar ligt bij vergelijkende reclame de grens tussen humor en kleinerend / denigrerend? De rechtspraak is... | Lees meer