Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

16 augustus 2012 | De vrijheid van meningsuiting van de Reclame Code Commissie

Afgelopen juni werd in Amsterdam een opmerkelijk kort geding gevoerd over de bevoegdheid van de Reclame Code Commissie (RCC) om te oordelen over reclame. Een chiropractor had een advertentie voor zijn praktijk in het Parool geplaatst.... | Lees meer

08 augustus 2012 | 100% Biologisch? Goed onderbouwen!

Gezondere alternatieven en biologische producten zijn een trend. Een prima trend, als je het mij vraagt. Logisch dat de aanbieders van dit soort producten graag reclame maken voor deze goede en onderscheidende eigenschappen. Maar let op:... | Lees meer

20 juli 2012 | Sporters in reclame tijdens de Spelen: Rule 40 Guidelines

Het is bijna zover… Vrijdag 27 juli is dan eindelijk de opening van de Olympische Spelen 2012 in Londen! De marketing rondom de Spelen is enorm. Sporters hebben zich te houden aan de zogenaamde “ Rule 40 Guidelines ”.... | Lees meer

19 juli 2012 | 10 jaar Algemene Levensmiddelen Verordening in Nederland

Er is net een speciale editie van het tijdschrift European Food and Feed Law Review (EFFL) verschenen. Centraal thema van deze uitgave is: 10 jaar Algemene Levensmiddelen Verordening in Europa (ALV, (EG) nr. 178/2002 ). Ebba... | Lees meer

13 juli 2012 | Europese Commissie: voorstel Richtlijn Collectief Beheer

Het regelen van toestemming voor online muziekgebruik in meerdere landen is moeilijk en omslachtig. Een one-stop-shop waar die toestemming kan worden verkregen bestaat namelijk niet. De nationale collectieve beheersorganisaties zoals... | Lees meer

09 juli 2012 | Code Telemarketing in een nieuw jasje

Per 1 juli 2012 is de herziene Code Telemarketing in werking getreden. Nieuwe gedragsregels zijn opgenomen voor de training en opleiding van telemarketeers. Voortaan geen telefoontjes meer op hoogtijdagen zoals op 5 december, 24 december... | Lees meer

09 juli 2012 | Mc. Baby en Mc Kids lijken teveel op elkaar

Zoek de verschillen tussen “Mc. Baby” en “Mc Kids”. Lijken ze op elkaar? Het EU Gerecht vindt van wel! Wie een nieuw merk introduceert, moet ervoor zorgen dat het niet teveel lijkt op een merk dat al is... | Lees meer

22 juni 2012 | Muziek uitgeven: slapend rijk uit de droom geholpen

Muziek uitgeven kan lucratief zijn. Een muziekuitgever laat zich door muziekauteurs muziekuitgaverechten overdragen. Vervolgens meldt hij zich bij Buma/Stemra als eigenaar van die muziekuitgaverechten. Dan krijgt hij een deel van de zak... | Lees meer

15 juni 2012 | De Telegraaf mag geen programmagegevens publiceren

De Omroepen (de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), RTL Nederland, SBS Broadcasting en Veronica) hebben in kort geding gelijk gekregen van de Rechtbank Amsterdam: De Telegraaf mag programmagegevens niet zonder toestemming publiceren. Op... | Lees meer

12 juni 2012 | Een 'A-merk': what's in a name?

Kruidvat verkoopt babyvoeding onder haar eigen huismerk. Met een woordspeling zegt de televisiecommercial: ‘Van Kruidvat eigen merk, het voordeligste A-merk’ . Discussie alom: is Kruidvat wel een echt A-merk? Klager vindt... | Lees meer