Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

30 mei 2012 | Marktplaats: geen voorafgaande check op auteursrechtinbreuk

Kinderstoelenfabrikant Stokke en online veilingsite Marktplaats liggen al jaren met elkaar in de clinch. Via Marktplaats worden veel Stokke stoelen aangeboden, zo’n 5% namaak. Deze namaakstoelen maken zonder twijfel inbreuk op het... | Lees meer

20 mei 2012 | Lijst gezondheidsclaims eindelijk definitief

De kogel is door de kerk!  Zes jaar na publicatie van de Claimsverordening (EG 1924/2006) is de lijst met 222 toegestane gezondheidsclaims op 16 mei 2012 eindelijk  gepubliceerd. Er is nog een korte overgangstermijn. Vanaf 14... | Lees meer

17 mei 2012 | Strenge regels voor tracking cookies

De vrees van veel marketeers werd waarheid: op 9 mei 2012 stemde de Eerste Kamer in met de herziening van de Telecommunicatiewet, inclusief een omstreden bepaling over tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat bij het... | Lees meer

16 mei 2012 | Autobranche opgelet: vanafprijs moet inclusief kosten rijklaar maken!

Het College van beroep van de Stichting Reclame Code heeft op 11 mei 2012 een belangrijke uitspraak gedaan over het vermelden van prijzen in autoreclame.  In de autobranche is het gebruikelijk dat adverteerders aanbiedingen doen... | Lees meer

11 mei 2012 | Cookiewet is aangepast

De Telecommunicatiewet is per direct vernieuwd. De wet bevat nu een omstreden bepaling over tracking cookies. Dat zijn kleine tekstbestandjes die een website op de computer van een bezoeker plaatst. Handig, omdat de... | Lees meer

04 mei 2012 | Slankbrood: ook CVB past artikel 13-lijst Claimsverordening nu al toe

Het College van Beroep (CVB) heeft bevestigd dat de claims die Slankbrood voor haar brood maakt niet zijn toegestaan. Net als de Reclame Code Commissie (RCC) (zie mijn nieuwsbericht van 2 maart 2012) past het CVB de artikel 13-lijst... | Lees meer

02 mei 2012 | Hoogenraad & Haak wint zaak voor Hofmans over Balterio-vloeren

Hofmans mag de laminaatvloeren van het merk BALTERIO blijven verkopen. Zo oordeelde de rechtbank Den Haag vorige week. Spanolux, houdster van het merk  BALTERIO, vorderde in kort geding een verbod op het verhandelen van de vloeren.... | Lees meer

24 april 2012 | Hoogenraad & Haak wint 'puddingzaak' voor De Natuurhoeve

Zuivelproducent De Natuurhoeve uit Benschop heeft een principiële rechtszaak van Mona (FrieslandCampina) gewonnen. Vandaag kwam de beslissing van het Gerechtshof Arnhem in het hoger beroep van dit kort geding. De inzet is de... | Lees meer

23 april 2012 | Hoogenraad & Haak Advertising Law Firm 2012!

Voor de derde opeenvolgende keer is Hoogenraad & Haak door het internationale magazine Corporate INTL verkozen tot Advertising Law Firm of the Year in Nederland. Mooie pers! Daar zijn we natuurlijk trots op. Maar het bewijst ook dat... | Lees meer

18 april 2012 | Vichy misleidt met reclame voor anti-rimpelcrème

Cosmeticareclame overdrijft vaak. Crèmepjes en shampoos worden niet zelden neergezet als wondermiddelen. Een beetje overdrijven mag, zo vindt ook de Reclame Code Commissie, maar er zijn grenzen. Een reclame-uiting kan niet door de... | Lees meer