Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

11 februari 2012 | Rectificatie posters in alle Dirk winkels

Zeven dagen lang hangt in iedere Dirk van den Broek winkel een grote rectificatieposter. Zwarte letters tegen een witte achtergrond. Een duidelijk leesbare kop: "PRIJSVERGELIJKING DOOR DIRK VAN DEN BROEK IS ONJUIST".Gevolgd... | Lees meer

10 februari 2012 | Caroline II: Entertainmentpers – Rijksvoorlichtingsdienst 1-1

Caroline von Hannover is gesteld op haar privacy. De prinses van Monaco procedeerde tot aan de hoogste Europese rechter om ervoor te zorgen dat haar privacy beter zou worden beschermd tegen paparazzi. In het arrest Caroline I... | Lees meer

01 februari 2012 | Albert Heijn dwingt Dirk van den Broek tot rectificatie

Dirk van den Broek moet een vergelijkende reclame rectificeren. In een paginagrote advertentie in enkele landelijke dagbladen vergeleek Dirk van den Broek een 'boodschappenmandje' met een aantal producten van Albert Heijn.... | Lees meer

20 januari 2012 | Hema misleidt: Altijd of voor eeuwig?

Hema mag haar brood niet aanprijzen met “altijd 1.00”. Dat is misleidend. Het College van Beroep (CvB) bevestigt de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In haar winkels en op de website maakt Hema gebruik van... | Lees meer

20 januari 2012 | Kalenders, posters en canvasdoeken, verschillende exploitatievormen?

Er was eens… een man die dacht slim te zijn: hij ging de plaatjes uit kalenders van Rien Poortvliet knippen en op spaanplaat plakken. Om deze vervolgens te verkopen. Dat mocht niet van de hoogste Nederlandse rechter. Ook het... | Lees meer

14 januari 2012 | BREIN vs. Ziggo en XS4ALL: na het spookschip nu de loopplank

Op 11 januari 2012 heeft de rechtbank Den Haag de internetproviders Ziggo en XS4ALL bevolen om de toegang van hun abonnees tot The Pirate Bay te blokkeren. De stichting BREIN (de belangenbehartiger van de entertainmentindustrie) had... | Lees meer

23 december 2011 | Gillette en Wilkinson kruisen de mesjes

Wilkinson gebruikt de volgende tekst op haar scheermesjes: “NIEUW. Scheert beter dan MACH3. Mag dat zomaar? Niet op deze manier. Energizer Group brengt ‘Hydro’ scheermesjes op de markt onder de merknaam Wilkinson.... | Lees meer

20 december 2011 | Persrecht: het preventieve publicatieverbod op de helling?

Vorige week verscheen in Mediaforum een annotatie (juridisch commentaar) van persrecht advocaat Daniël Haije bij een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM 19 maart 2011, RTBF/België). De... | Lees meer

20 december 2011 | Nieuwe reclamecode Email

Per 1 januari 2012 treedt de nieuwe Code Reclame via Email in werking. Deze code komt in plaats van de twee huidige codes* voor het toezenden van ongevraagde reclame via e-mail. De nieuwe code maakt geen verschil meer tussen het... | Lees meer

13 december 2011 | 222 toegelaten gezondheidsclaims

Op 5 december heeft de Europese Commissie ingestemd met een lijst van toegestane “artikel 13.1 gezondheidsclaims”. Het wetsvoorstel bevatte in eerste instantie 240 gezondheidsclaims  die positief waren beoordeeld door... | Lees meer