Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

18 november 2011 | Bullfight: Red Bull / Osborne (TORO XL)

Bulls on steroïds. Wie kent ze niet, de energy drinks die zijn voorzien van stieren en in langwerpige blikjes worden verkocht? Red Bull is een bekend merk dat stieren gebruikt ter onderscheiding van haar taurine drankje. Zij begon... | Lees meer

17 november 2011 | 'What you see is what you get'... (or not?)

Kiwi snoepjes met echte kiwi mogen zo heten. Natuurlijk. Zelfs al zit er maar een minieme hoeveelheid van in. Want de consument leest het etiket op het zakje. Toegegeven, er moet wel échte aroma in zitten (95% of meer natuurlijk... | Lees meer

16 november 2011 | Het Gouden Windei: misleidende productnamen?

De jaarlijkse verkiezing van ‘het Gouden Windei’ van Foodwatch voor de meest misleidende marketing is inmiddels geen onbekend fenomeen. In 2011 stemden ruim 10.000 consumenten. Maar zijn de uitingen van de genomineerden van... | Lees meer

15 november 2011 | Groeten van de buren!

Soms vind je iets in je brievenbus waarvan je niet direct doorhebt dat het reclame is. Bedoeld om je nieuwsgierigheid te wekken. Maar reclame moet duidelijk als zodanig herkenbaar zijn. Dat is een belangrijk vereiste uit de Nederlandse... | Lees meer

15 november 2011 | Hoogenraad & Haak valt in de prijzen

Ook in 2011 heeft ons kantoor nationaal en internationaal erkenning gekregen voor kwaliteit en werkwijze. Op basis van peer review is Ebba Hoogenraad weer door Best Lawyers  aangewezen als beste Nederlandse reclamerechtadvocaat.... | Lees meer

27 oktober 2011 | Het Oxxio-mannetje in de commercial van NLEnergie, dat is toelaatbare humor!

Een commercial van De Nederlandse Energie Maatschappij (hierna: NLEnergie) waarin het animatiemannetje van Oxxio voorkomt is geen ontoelaatbare vergelijkende reclame. Volgens de Reclame Code Commissie laat NLEnergie zich niet op... | Lees meer

17 oktober 2011 | Alcoholreclame gaat met zijn tijd mee

De Reclamecode voor Alcohol is wederom aangescherpt. Alle directe digitale reclame-uitingen zoals tweets moeten in de reclame vermelden dat deze bestemd is voor 18 jaar of ouder. Ook moet de ontvanger van het bericht natuurlijk... | Lees meer

29 september 2011 | Is ‘Old Amsterdam’ wel ècht oud?

“Je kan er uren slijten..” Met die woorden begint het nummer dat de commercial voor het kaasmerk Old Amsterdam begeleidt. Een prachtig lied over de stad en in combinatie met de zwart wit beelden roept het een nostalgisch... | Lees meer

23 september 2011 | Interflora en Tempur: over merken, AdWords en vergelijkende reclame

Op 22 september 2011 wees het Hof van Justitie het langverwachte arrest in de zaak Interflora . Het Hof van Justitie verduidelijkte wanneer een merkhouder tegen merk-AdWords kan optreden. Het Engelse Marks & Spencer concurreert... | Lees meer

21 september 2011 | Nijntje parodieën van Punt.nl toch allemaal toegestaan

Vorige week besliste het Hof Amsterdam dat de zever Nijntje-parodieën van Punt.nl allemaal toelaatbaar zijn. Vorig jaar werd o.a. het in het oog springende plaatje 'nijn-eleven' verboden: Nijntje die in een vliegtuig op... | Lees meer