Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

20 september 2011 | Korting is niet ‘gratis’

Het blijft oppassen met het woord ‘gratis’ bij kortings- of spaaracties. Zo werd ook C1000 onlangs door de Reclame Code Commissie (RCC) op de vingers getikt. Bij C1000 kreeg je bij iedere besteding van 10 Euro... | Lees meer

01 september 2011 | De strijd tussen Apple en Samsung, wie is de grote winnaar?

De strijd tussen Apple en Samsung is – voorlopig – beslecht in het voordeel van Apple. Maar Samsung hoeft geheel niet ontevreden te zijn over de uitkomst van de procedure voor de Voorzieningenrechter van de rechtbank Den... | Lees meer

30 augustus 2011 | Bevoegdheden voorzitter van de Reclame Code Commissie (RCC)

‘De kracht zit ‘m in de herhaling’, wordt wel eens gezegd. Dat geldt echter niet als er te veel gelijkluidende klachten over een bepaalde reclame-uiting zijn. De voorzitter van de RCC kan dan bepalen dat zulke klachten... | Lees meer

15 augustus 2011 | Limburgse Asperge-crèmesoep: niet misleidend

Over de Limburgse Asperge-crèmesoep van Honig is al eerder veel te doen geweest. Door Foodwatch werd dit product genomineerd voor de verkiezing van het ‘Gouden Windei 2011’. Dit Gouden Windei wordt jaarlijks door... | Lees meer

03 augustus 2011 | Stilzwijgende toestemming LinkedIn gebruik foto’s en namen

Gaat LinkedIn Facebook achterna? Er is deze week nogal wat ophef ontstaan over de verandering in de accountstellingen door LinkedIn. Sinds juni dit jaar kan LinkedIn de namen en foto’s van leden gebruiken voor advertenties van... | Lees meer

29 juli 2011 | Parodie - geen tabaksreclame

Bioscoop Het Ketelhuis maakt geen verboden tabaksreclame met de hiernaast afgebeelde poster. De Voedsel- en Waren Autoriteit (VWA) had aan de Amsterdamse bioscoop een boete opgelegd, omdat volgens de VWA met de poster indirect... | Lees meer

20 juli 2011 | Mediq moet logo wijzigen

De landelijke keten Mediq Apotheken moet haar logo en huisstijl wijzigen. Dat besliste de rechtbank Utrecht onlangs . De auteursrechten op het logo en de huisstijl waren in 2005 bij de ontwerper gebleven; Mediq en haar... | Lees meer

18 juli 2011 | Webwinkels kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de verkoop van namaakgoederen

L’Oréal voert al jaren een strijd tegen eBay over de verkoop van namaakproducten en testers van parfums via deze elektronische marktplaats. L’Oréal heeft hiertoe in verschillende landen, onder andere in... | Lees meer

08 juli 2011 | Reclamerecht + intellectuele eigendom NIEUWS | Nieuwsbrief Hoogenraad & Haak 2011-02

Je kunt weer een nieuwe editie van ons NIEUWS downloaden ( 2011/02 ). Elk kwartaal een laagdrempelige overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en productinformatie. Als je nog iemand anders kent die het NIEUWS... | Lees meer

06 juli 2011 | De Natuurhoeve wint kort geding over puddingvorm

De puddingvorm van toetjesmaker De Natuurhoeve wijkt genoeg af van de Mona puddingvorm van FrieslandCampina. Dat oordeelde de Utrechtse voorzieningenrechter op 6 juli 2011 . De pudding van De Natuurhoeve wordt o.a. door Albert Heijn... | Lees meer