Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

19 april 2011 | Nieuw logo Air France geen onderscheidend vermogen

Na de dip van de kredietcrisis alweer een tegenvaller voor Air France: volgens het Europese merkenbureau (OHIM) heeft het nieuwe Air France logo geen onderscheidend vermogen. Het gaat om de hiernaast afgebeelde... | Lees meer

08 april 2011 | Vermogen auto’s in reclame niet in pk’s?

Mag je in reclame het motorvermogen van een auto nu wel of niet in pk’s uitdrukken? Hierover bestaat nogal wat onduidelijkheid. Op grond van de Reclamecode voor personenauto’s (RvP) lijkt het (neutraal!) noemen van de... | Lees meer

04 april 2011 | Hotelkamerveiling.nl / Hotelveiling.nl: beschrijvende handelsnamen

Hoe zit het ook alweer met handelsnamen die alleen uit beschrijvende elementen bestaan? De Groningse rechter bevestigde wat we al langer wisten: als zo’n beschrijvende handelsnaam niet door langdurig gebruik is ingeburgerd (denk... | Lees meer

01 april 2011 | Modellenrecht: foto op internet nieuwheidsschadend

De Nietigheids Afdeling van het OHIM in Alicante beoordeelt verzoeken om Gemeenschapsmodel nietig te laten verklaren. Onlangs bleek maar weer hoe strict OHIM kijkt naar de nieuwheid van een Gemeenschapsmodel. De nieuwheid van model... | Lees meer

31 maart 2011 | Technisch bepaalde elementen

Dekker brengt sinds 2009 de hiernaast afgebeelde schutting op de markt. De verticale planken zijn gemaakt van Hout Kunststof Composiet. De horizontale dwarsbalken zijn van aluminium. Toen Bakker onlangs een schutting ging verkopen die... | Lees meer

24 maart 2011 | HvJ: gebruik van andermans merk als Adword mag

Hot news van het Adword front: vandaag besliste het Hof van Justitie van de EU in de zaak Google/Louis Vuitton en enkele andere partijen. De inzet: LVMH trad op tegen adverteerders die haar dure merk als Adword gebruikten voor... | Lees meer

22 maart 2011 | KNVB dwingt MyP2P te stoppen met livestreams

Peer-to-peer site MyP2P mag niet langer livestreams (laten) aanbieden op haar site. Dat besliste de Voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag  vandaag. Het faciliteren van die livestreams van beelden is onrechtmatig jegens... | Lees meer

15 maart 2011 | Nieuwsbrief Hoogenraad & Haak 2011-01

Je kunt weer een nieuwe editie van ons NIEUWS downloaden (2011/01). Elk kwartaal een laagdrempelige overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en productinformatie . Als je nog iemand anders kent die het... | Lees meer

11 maart 2011 | Komt de uitingsvrijheid in het gedrang?

De bescherming op grond van het modellenrecht kan heel ver gaan. Dit blijkt uit een beslissing van de rechtbank Den Haag over het kunstwerk Darfurnica van de Deense kunstenares Nadia Plesner (vrij naar Picasso’s werk Guernica). Op... | Lees meer

10 maart 2011 | Hoogenraad & Haak: Advertising Law Firm of the Year

Het internationale tijdschrift Corporate INTL heeft Hoogenraad & Haak advocaten uitverkozen tot Advertising Law Firm of the Year 2010 in Nederland. Deze verkiezing vindt jaarlijks plaats als onderdeel van de... | Lees meer