Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

25 februari 2011 | Over beeldschermen en bier

Minibar heeft ruzie met De Minibar. Volgens Minibar maakt De Minibar inbreuk op haar handelsnaamrecht. Op grond van de Handelsnaamwet mag je namelijk geen handelsnaam voeren die lijkt op een oudere handelsnaam als daardoor bij het... | Lees meer

14 februari 2011 | Snellere afwikkeling uitspraken RCC

Om de procedure bij de Reclame Code Commissie te bekorten zal de voorzitter vaker direct en in zijn eentje uitspraak doen. Nadat de adverteerder heeft gereageerd en in afwachting is van de mondelinge behandeling kan het zijn dat de... | Lees meer

04 februari 2011 | De claim “100% biologisch afbreekbaar” in strijd met de Milieu Reclamecode

De claim “100% biologisch afbreekbaar” heeft alleen betrekking op de “oppervlakte actieve stoffen” in Persil Eco Power. Dit komt onvoldoende duidelijk tot uitdrukking op de verpakking. Op de verpakking van Persil... | Lees meer

28 januari 2011 | KOAG/KAG website compliance

Een reminder want nog niet voor iedereen bekend: Vorig jaar is het toetsingsysteem van de KOAG/KAG voor websites gewijzigd. Voor alle websites van Codepartijen met publieksreclame voor zelfzorggeneesmiddelen, gezondheidsproducten en... | Lees meer

13 januari 2011 | Denkend aan auteursrecht

Auteursrecht is geen neverending story . Het duurt tot zeventig jaar na de dood van de maker. Ergo: ieder jaar valt op 1 januari een lading werken in het publieke domein. Deze keer waren alle werken van in 1940 overleden makers aan de... | Lees meer

04 januari 2011 | Energy+ maakt ongeoorloofde vergelijkende reclame door gebruik van het adword TEMPUR

Energy+ verkoopt matrassen via internet. Net als de bekende TEMPUR producten, bevatten de matrassen van Energy+ het zogenaamde “traagschuim”. Om meer verkeer naar haar website te genereren, gebruikt Energy+ de tekens... | Lees meer

24 december 2010 | Weer een nieuwe reclamecode: De Code Postfilter

We hebben er in Nederland vanaf volgend jaar weer een nieuwe reclamecode bij. Op 1 januari 2011 treedt de Code Postfilter in werking. In deze nieuwe code zijn de regels voor het sturen van ongevraagde en geadresseerde reclamepost... | Lees meer

13 december 2010 | Nieuwe definitie reclame per 1 januari 2011

Per 1 januari 2011 wordt de definitie van het begrip ‘reclame’ in de Nederlandse Reclame Code verruimd. Vanaf die datum luidt artikel 1 (aanvullingen onderstreept): Onder reclame wordt verstaan: iedere openbare en/of... | Lees meer

10 december 2010 | Reclamerecht + IE Nieuws - nieuwsbrief Hoogenraad & Haak

Er is weer een nieuwe NIEUWS! Een handig overzicht in .pdf formaat van ontwikkelingen in het reclamerecht, intellectuele eigendom en productinformatie. Je kunt het hier downloaden. Ken jij nog iemand die ons NIEUWS ook graag... | Lees meer

10 december 2010 | De billboards van Suit Supply zijn toegestaan!

Wie kent ze niet, de nieuwe billboards van de “Shameless” campagne van Suit Supply? Schaars geklede vrouwen en mannen in mooie pakken. Talloze klachten zijn hiertegen ingediend. De campagne zou in strijd zijn met de goede... | Lees meer