Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

26 november 2010 | Redactioneel artikel Swinglevend = toch reclame!

In een vrij algemeen redactioneel artikel over Q10 wordt verwezen naar een website. Op de website wordt reclame gemaakt voor BioQuinon van het bedrijf PharmaNord. Het publiek legt natuurlijk een verband:het redactionele artikel zal dan... | Lees meer

18 november 2010 | Misleidende reclame van Nutella

Volgens de Reclame Code Commissie (RCC) geldt de televisiecommercial van Nutella als misleidende reclame: In Nutella zit geen vloeibare melk maar melkpoeder. U kent vast de vredige televisiecommercial van Nutella wel. In beeld een... | Lees meer

12 november 2010 | De zaak van Sinterklaas

Vol verwachting klopt ons hart – de stoomboot van Sinterklaas komt morgen aan. Een jaarlijks hoogtepunt voor de natie. Eens in de zoveel tijd komt de Sint ook voorbij in de vaderlandse rechtspraak. De goedheiligman maakt kennelijk... | Lees meer

01 november 2010 | “100% natuurlijk van smaak“ mag!

Zolang het over de smaak gaat mag er meer! Ook als het gaat om een verwijzing naar “natuurlijk”. In de Allerhande maakt Sultana reclame voor Sultana Hartig. Daarin wordt door de bekende rode “sultana mascotte” een... | Lees meer

21 oktober 2010 | Olm: Ad fundum of ad Reclame Code Commissie?

Bierbrouwer Olm heeft zich de woede op de hals gehaald van de alcoholbranche, verenigd in de belangenvereniging STIVA . Olm organiseert op 7 november a.s. in Weesp het “Olm StudentenWereldrecord”. Het is daarbij de bedoeling... | Lees meer

17 oktober 2010 | Klachten over poster horror-Sint-film

De poster voor de komische horror-Sint-film van Dick Maas (een een ‘enge’ Sinterklaas in silhouet, hier links) roept uiteenlopende reacties op. Jonge kinderen kunnen door de poster van slag raken. De Reclame Code Commissie... | Lees meer

08 oktober 2010 | Leidraad voor ziektebeeldinformatie

Wat is voorlichting en wat is reclame? Deze vraag is vaak lastig te beantwoorden. Maar in relatie tot ziekten/geneesmiddelen wel erg belangrijk. Publieksreclame voor (uitsluitend) receptgeneesmiddelen is immers verboden, informatie geven... | Lees meer

01 oktober 2010 | Gezondheidsclaims: nog even de tijd

Belangrijk nieuws: de aanscherping van de gezondheidsclaims wordt uitgesteld. Ondernemingen kunnen naar verwachting tot eind 2011 de huidige gezondheidsclaims blijven gebruiken. Het zag er even naar uit dat een concurrentie nadeel zou... | Lees meer

01 oktober 2010 | Uitstel voor aanscherping gezondheidsclaims

De Europese Commissie heeft de aanscherping van de gezondheidsclaims uitgesteld. Ondernemingen kunnen de huidige gezondheidsclaims voorlopig blijven gebruiken. Aanleiding voor het uitstel is de enorme hoeveelheid werk die gemoeid is met... | Lees meer

25 september 2010 | Overzetten poster op canvas geen auteursrecht inbreuk

De branchevereniging voor beeldbewerkers Pictoright trok ten strijde tegen Art & Allposters, een bedrijf dat via een bijzonder procédé het beeld van posters kan overzetten op canvas. De inkt wordt als het ware... | Lees meer