Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

29 april 2010 | Niet tevreden: geen verzendkosten!

Goed nieuws voor de consument: wie ontevreden is over een internetaankoop hoeft ook de eerste verzendkosten niet te betalen. Dat heeft het Hof van Justitie onlangs beslist in een zaak over het Duitse Postorderbedrijf Heinrich Heine.... | Lees meer

22 april 2010 | Merkinbreuk: merkhouder kan veel doen

Weer een loot aan de boom van de bevoegdheden van de merkhouder. Vorige zomer kwam het Hof van Justitie met het bekende-merk-vriendelijke arrest in de zaak l'Oréal/Bellure. Gejuich onder de houders van merken en merkenrecht... | Lees meer

03 april 2010 | Bij RCC voortaan geen merk- en auteursrecht zaken!

In een zeer principiële uitspraak over de Heineken muziekagenda op www.heinekenmusic.nl heeft het College van Beroep zich voor het eerst uitgesproken: bij merkinbreuk en auteursrechtinbreuk moet de rechthebbende naar de... | Lees meer

27 maart 2010 | Uitspraak Hof stuwt gebruik van betaalde zoekwoorden

Opinie van Maarten Haak in het Financieele Dagblad van 27 maart 2010 . Eindelijk gaf het Hof van Justitie, de hoogste rechter van de Europese Unie, deze week de beslissing over het advertentieprogramma AdWords van Google. Een handelaar... | Lees meer

26 maart 2010 | Hoogenraad & Haak breidt uit

Ons team breidt langzamerhand uit. Volgende week verruilt advocate Eva den Ouden de IE praktijk van Allen & Overy voor die van Hoogenraad & Haak. Eva zal op alle aandachtsgebieden werken: reclamerecht, intellectuele eigendom en... | Lees meer

16 maart 2010 | Inmiddels verplicht: “Geen 16? Geen Druppel”

Alle nieuwe alcoholreclame voor zwak alcoholische dranken moeten het logo ‘Geen 16? Geen druppel’ bevatten. De STIVA code is daartoe aangepast. Het oude logo ‘alcohol onder de 16, natuurlijk niet’ is nu verleden... | Lees meer

05 maart 2010 | EFSA wijst weer groot aantal gezondheidsclaims af

Vorige week publiceerde de European Food Safety Authority (EFSA) haar oordeel over het tweede deel van de generieke gezondheidclaims. De uitkomst is weer teleurstellend voor de levensmiddelenbranche. Werd bij de eerste serie slechts... | Lees meer

25 februari 2010 | Een minder goed verweer: "dat recht kende ik niet"

Hoe vaak hoor je niet het verweer "Ik wist niet dat dit ontwerp beschermd was". Of: "Ik kende dat merk helemaal niet". Niet bepaald een kansrijke verdediging - je hoort gewoon te weten dat ontwerpen beschermd zijn. En... | Lees meer

24 februari 2010 | Fatboy, the Original?

Auteursrecht is geen exacte wetenschap. In de rechtspraak is heel wat afgesteggeld over de vraag of aan de Fatboy auteursrechtelijke bescherming toekomt. Een kort overzicht van de knipperlicht-jurisprudentie rondom het befaamde... | Lees meer

13 februari 2010 | Exit koekjesreclame op naschoolse opvang

Iedere reclame voor voedingsmiddelen is voortaan verboden op naschoolse opvang, kinderdagverblijven en peuterspeelzalen, ongeacht op welke doelgroep de reclame is gericht. Verder is het hoge woord gesproken: reclame voor voedingsmiddelen... | Lees meer