Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

15 januari 2010 | Niet betalen SRC-bijdrage? Adverteerders op black list

Vanaf vandaag zwaait er wat voor bedrijven die achterstallig zijn met het betalen van hun verplichte bijdrage aan de Stichting Reclame Code. Een nieuw artikel 19 van de NRC verplicht adverteerders aan te tonen dat ze betaald hebben. Zo... | Lees meer

07 januari 2010 | Geen 16? Geen druppel

Er is weer nieuws in alcoholland! Naast de bestaande verplichte slogan ‘Alcohol onder de 16, natuurlijk niet’ wordt tegenwoordig een nieuwe leus gebruikt: ‘Geen 16? Geen druppel’. De verwachting is dat ‘Geen... | Lees meer

24 december 2009 | Nijntje mag nu toch een lijntje

Mercis beheert de commerciële rechten op ons aller beroemde Nijntje (auteursrecht, merkenrecht). Onlangs zag Mercis op blogforum Punt.nl een aantal Nijntje plaatjes staan. Nijntje als DJ op een housefeest, knetterstoned of strak... | Lees meer

17 december 2009 | Nultarief voor communicatiekosten promotionele kansspelen

Even een bekend beeld oproepen. Een presentator van een live-show op televisie, die de kijker na afloop van de performance van artiest X aanmoedigt om vooral te stemmen via het daarvoor opengestelde telefoonnummer. “Stem nu en maak... | Lees meer

15 december 2009 | Reclamerecht + intellectuele eigendom NIEUWS 04/2009

Vandaag is de vierde editie van ons Reclamerecht + intellectuele eigendom NIEUWS gepubliceerd. Met daarin een selectie van ontwikkelingen binnen onze aandachtsgebieden: reclamerecht, intellectuele eigendom en productinformatie. Dit... | Lees meer

12 december 2009 | Reclame Congres 2009: nieuwe, ruimere, definitie reclame

Op het jaarlijkse Nationaal Reclamerecht Congres, voorgezeten door Ebba Hoogenraad, is bekend geworden dat de Stichting Reclame Code een nieuwe, ruimere, definitie voor reclame zal gaan hanteren. Daarbij wordt rekening gehouden met de... | Lees meer

11 december 2009 | .eu domeinen nu ook in het grieks en chinees

Sinds vandaag zijn ook .eu domeinnamen in andere letters dan het gewone (Latijnse) alfabet mogelijk. EURid, de beheerder van het .eu top level domein, accepteert vanaf nu alle mogelijke letters, dus ook Griekse, Japanse, Chinese en... | Lees meer

19 november 2009 | Swinglevend II: Ook verwijzen naar ‘een deskundige’ mag niet!

De klacht over het tijdschrift Swinglevend kwam al eerder in ons ‘Nieuws’ ter sprake. Het College van Beroep bevestigt nu de uitspraak van de Reclame Code Commissie. De ogenschijnlijke redactionele artikelen in het... | Lees meer

16 november 2009 | Niks 'virtuele' realiteit

Stel: je bent een ongelooflijke gaming fanaat met een voorliefde voor de MMORPG Runescape (voor de minder ingewijden: MMORPG staat voor Massively Multiplayer Online Roleplaying Game). Stel dat jouw voorliefde voor Runescape groeit en... | Lees meer

06 november 2009 | Alcohol onder de 18? Wellicht in Utrecht niet!

De gemeente Utrecht gaat experimenteren met een leeftijdsgrens van 18 jaar voor het verstrekken van alcohol. De nieuwe Drank- en Horecawet geeft die mogelijkheid in artikel 40a. Een aangewezen gemeente mag gedurende twee jaar de... | Lees meer