Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

02 oktober 2009 | Strengere regels CO2 brandstofverbruik per 1 okt 2009!

Autoreclame voor nieuwe modellen moet voorzien zijn van de CO2 gegevens en het brandstofverbruik. Per 1 oktober gelden strengere eisen aan de leesbaarheid. En op internet moet een aparte webpagina alle CO2 brandstofgegevens vermelden. De... | Lees meer

01 oktober 2009 | Ringtones en sportattributen exit in alcoholreclame

Alcoholfabrikanten mogen geen reclame meer maken met ringtones. Hun merk mag ook niet meer staan afgedrukt op sportattributen zoals (golf)ballen, hockey sticks en zweetbandjes. Dit staat in de nieuwe Reclamecode voor Alcohol die per 1... | Lees meer

22 september 2009 | Merkgebruik als AdWord geen merkinbreuk, Google niet aansprakelijk

Vandaag publiceerde de Advocaat-Generaal Poiares Maduro zijn advies aan het Hof van Justitie van de EG in de beruchte zaken tussen Google en (o.a.) Louis Vuitton. LVMH had Google gedagvaard omdat Google derden toestond om LOUIS VUITTON... | Lees meer

18 september 2009 | SP zendt ongewenst reclamedrukwerk

De Reclame Code Commissie heeft een klacht tegen de Socialistische Partij toegewezen. Klaagster was een dame die een folder van de SP ontving terwijl zij een Nee/Ja Sticker op haar brievenbus had. Het begrip reclame in de Nederlandse... | Lees meer

08 september 2009 | 2e Kamer verwerpt verbod op snoepreclame

De Tweede Kamer boog zich gisteren over een wetsvoorstel dat reclame voor ongezonde producten zoals snoep, frisdrank en fast food zou verbieden. Ten minste als die gericht is op kinderen onder de 12 jaar. Een meerderheid was niet te... | Lees meer

06 september 2009 | Zijn LEGO blokjes in Nederland nog beschermd?

Het octrooi op de bekende LEGO blokjes is verlopen. Mag iedereen die blokjes nu maken? Daarover lopen in vele landen procedures, ook in Nederland. Concurrent Mega Brands bracht in Nederland vergelijkbare blokjes op de markt, alleen in... | Lees meer

28 augustus 2009 | Strengere regels voor vermelding CO2 uitstootgegevens in reclame

Strengere regels voor vermelding CO2 uitstootgegevens in reclame Er zijn nieuwe regels over brandstofverbruik en de CO2 uitstoot in de maak. Op Europees niveau is men druk bezig met de voorbereiding van een nieuwe richtlijn. En... | Lees meer

26 augustus 2009 | Mininova aansprakelijk voor bittorrents

Bit torrent site Mininova.org moet zogenaamde ‘torrents’ (links die verwijzen naar elders opgeslagen bestanden) verwijderen van haar website/BitTorrentplatform www.mininova.org voor zover deze torrents verwijzen naar... | Lees meer

21 augustus 2009 | De Elwood regeert

Met de auteursrechten op haar Elwood spijkerbroek in de hand heeft G-Star weer eens een kort geding aangespannen. Dit maal tegen H&M. De rechtbank Dordrecht stelde G-Star in het gelijk: De bekende Zweedse modeketen moet twee... | Lees meer

11 augustus 2009 | KPN en Getronics laten hun merk niet stelen

Hoe belangrijk het is om de merk- en domeinnaamsituatie goed te regelen voordat een plan wordt gelanceerd, blijkt maar weer. Zo werd in 2007 in de pers gespeculeerd over een mogelijke fusie of overname van KPN en Getronics. Een zekere De... | Lees meer