Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

06 augustus 2009 | Extra controle VWA op naleving voedingsclaims!

Voedingsclaims op verpakkingen moeten voldoen aan de eisen uit de Europese Claimsverordering. Producten met teksten als ‘light’, ‘meer vezels’ en dat soort claims moeten een specifieke samenstelling hebben,... | Lees meer

31 juli 2009 | Wie heeft de rechten op campagneposters Obama?

In Amerika loopt momenteel een rechtszaak over de rechten op de inmiddels wereldberoemde 'HOPE' en ‘PROGRESS’-campagneposters van Barack Obama. Shepard Fairey, de ontwerper van de posters, heeft voor het ontwerp... | Lees meer

24 juli 2009 | Just-Eat: geen handelsnaam toch onrechtmatig!

Just-Eat moet haar domeinnamen die eindigen op thuisbezorgd.nl (zoals bijvoorbeeld www.amsterdam-thuisbezorgd.nl en sushi-thuisbezorgd.nl) aan Thuisbezorgd.nl overdragen. Een opmerkelijke uitspraak van de Rechtbank Amsterdam: Zonder merk... | Lees meer

17 juli 2009 | Swinglevend artikel ’12 cent per dag’ = sluikreclame

Belangrijk nieuws: een hint in een ogenschijnlijk redactioneel artikel, zoals ’12 cent per dag’ voor een product van Pharma Nord dat goede nachtrust bevordert maakt het ‘artikel’ tot reclame. In het huis-aan-huis... | Lees meer

08 juli 2009 | Vorm BOUNTY niet als merk beschermd

De vorm van de BOUNTY chocoladereep is geen merk. Dat blijkt uit het arrest van 8 juli van het Gerecht van Eerste Aanleg, een onderdeel van het Hof van Justitie van de EG. De vorm van de BOUNTY was eerst nog wel als Gemeenschapsmerk... | Lees meer

03 juli 2009 | Zo! Bavaria mag blijven exporteren

Zo! Een klinkende overwinning voor Bavaria voor het Hof van Justitie. Een Beierse bierbrouwerij wilde het merk 'Bavaria' laten verbieden. Het zou inbreuk maken op de beschermde oorspongsbenaming 'Beierisches Bier': een... | Lees meer

03 juli 2009 | Auteursrecht bij opdrachtgever?

Het auteursrecht op tekeningen en modellen die gemaakt zijn om op commerciële schaal in de handel te worden gebracht berust automatisch bij de opdrachtgever. Dat volgt uit een recente uitspraak van het Hof Amsterdam, die tot de... | Lees meer

20 juni 2009 | L’Oréal / Bellure: betere bescherming bekende merken

Bekende merken hebben weer een flink stuk terrein gewonnen. Het ‘meeliften’ op de slippen van bekende merken kan sneller verboden worden. Dat volgt uit het arrest van het Hof van Justitie in de zaak... | Lees meer

18 juni 2009 | KERNENERGIE GEEN ‘SCHONE ENERGIE’

De Reclame Code Commissie oordeelde al eerder dat Atoomstroom niet mag claimen dat haar energie schoon is (zie ons NIEUWS van 5 maart 2009 ). Het College van Beroep houdt die beslissing in stand, maar voert hier wel een nieuwe... | Lees meer

11 juni 2009 | Merkhouder: registreer je bij Facebook!

Op Facebook kun je nu een homepage aanmaken (adres: www.facebook.com/naam). Prachtig natuurlijk voor wie het leuk vindt om de rest van de wereld te laten meedelen in lief en leed. Maar voor merkhouders betekent dit een nieuw risico:... | Lees meer