Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

20 maart 2009 | CROCS opnieuw onder vuur: Makro wint

Makro bracht een variant van de bekende CROCS op de markt, het model 'Clogs'. CROCS startte een procedure voor de rechtbank Den Haag. Op 18 maart besliste de rechtbank dat Makro haar 'Clogs' mag blijven verkopen. Op de... | Lees meer

16 maart 2009 | Een sneeuwstorm van Nijntjes

Onlangs is bij de Reclamecode Commissie weer bevestigd hoe belangrijk het gebruik van een goede disclaimer is. Waar ging het om? Begin vorig jaar organiseerde Bruna een actie waarbij gratis winterse Nijntjes werden uitgedeeld. Bij... | Lees meer

05 maart 2009 | RCC: “Kernenergie is niet schoon”

Atoomstroom, de jongste elektriciteitsleverancier op de Nederlandse markt, prijst haar kernenergie aan als schone energie die CO2-vrij is en niet gesubsidieerd is. Volgens Greenpeace is dat misleidend. Zij diende een klacht in bij de... | Lees meer

23 februari 2009 | MPC4 advertorial = reclame (leven zonder gewrichtspijn)

De advertorial in de Telegraaf voor het nieuwe voedingssupplement MPC4 heeft veel commotie veroorzaakt. In die advertorial was een Spaanse professor aan het woord die verwees naar onderzoeken waaruit goede resultaten waren verkregen:... | Lees meer

13 februari 2009 | Gaspedaal.nl: inbreuk op Autotrack.nl

De verzamelsite Gaspedaal.nl moet stoppen met het vertonen van tweedehands auto-advertenties afkomstig van Autotrack.nl . Dat volgt uit een vonnis van de Rechtbank Den Haag eerder deze week. Elke keer als een bezoeker van Gaspedaal.nl... | Lees meer

16 januari 2009 | Stunten met Björn Borg boxers

Kruidvat voerde een landelijke prijsactie met Björn Borg boxers: van € 21,95 voor € 14,99. Helaas; het publiek dat naar de Kruidvat winkels rende om de beroemde boxershorts te scoren vist achter het net. Dit is een... | Lees meer

30 december 2008 | Eerste Kamer akkoord met nieuwe Mediawet

Zoals verwacht is de Eerste Kamer afgelopen dinsdag 23 december akkoord gegaan met het wetsvoorstel tot wijziging van de Mediawet. Alleen de VVD heeft tegen gestemd. De datum waarop de wet in werking treedt is nog niet bekend, maar dat... | Lees meer

19 december 2008 | Vanaf 1 januari: geen alcoholcommercials meer tussen 6.00 en 21.00 uur

Afgelopen dinsdag is het wetsvoorstel tot wijziging van de Mediawet behandeld in de Eerste Kamer. Net voor het kerstreces, op 23 december a.s., zal daarover worden gestemd. Een voor de reclamepraktijk belangrijke wijziging is de... | Lees meer

15 december 2008 | PepsiCo wint kort geding tegen G-Star (PEPSI RAW)

Het Nederlandse modeconcern G-Star verloor vandaag een kort geding tegen PepsiCo . Inzet van de zaak was het nieuwe drankje PEPSI RAW, waarmee PepsiCo de 'bewuste consument' aan de cola wil krijgen. In deze colavariant zijn... | Lees meer

12 december 2008 | 'Tell-a-friend' onder voorwaarden toegestaan

Onder bepaalde voorwaarden zijn “tell-a-friend” systemen toegestaan. Dat maakten de Opta en het CBP begin deze maand bekend. Bij een tell-a-friend systeem verzendt een website op initiatief van en namens een gebruiker een... | Lees meer