Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws

01 december 2008 | Geen absolute bescherming voor bekende merken

INTEL: een uniek bekend merk voor computerproducten. Wie kent het niet? Toch kan Intel Corporation met deze ijzersterke reputatie niet iedereen verbieden een merk te gebruiken dat op INTEL lijkt. Dat volgt uit een beslissing van het Hof... | Lees meer

17 november 2008 | OP = OP en de kleine letterjes

De Daihatsu advertentie “€ 500 voordeel OP ALLE modellen” is misleidend. Dat heeft de Code Commissie recentelijk geoordeeld. Want toen puntje bij paaltje kwam werd de korting niet verstrekt. De rode Daihatsu Cuore was... | Lees meer

17 oktober 2008 | Onderscheidend vermogen LIEF! voor kinder- en babykleertjes

In hoger beroep krijgt kledingmerk Lief! alsnog gelijk in een procedure tegen Prénatal. Onder het merk LIEF! worden sinds 2005 succesvol kinder- en babykleertjes verkocht. Vorig jaar kwam Prénatal op de markt met... | Lees meer

03 oktober 2008 | Johma Scharrelei salade: What's in a name?

De naam scharrelei salade is een juiste naam voor een maaltijdsalade met als hoofdingrediënt scharreleieren. Stichting Wakker Dier vond de naamgeving misleidend omdat voor de saus van de salade ‘gewone’ eidooier is... | Lees meer

12 september 2008 | Stille drinkers? Snow Beer is coming!

In stilte is het Chinese Snow Beer de marktleider Anheuser-Busch voorbijgegaan door net iets meer bier te verkopen: 51,2 miljoen hectoliter Snow Beer tegen 48,4 miljoen hectoliter Bud Lite vorig jaar. Gek, want wie kent Snow Beer... | Lees meer

22 augustus 2008 | Deze parodie mocht niet. Terecht?

Rijdt Kuifje opnieuw een scheve schaats? Vorige week werd een parodiërend stripboek over het (seks)leven van Kuifje in Spanje uit de schappen gehaald. De strip El Loto Rosa (De Roze Lotus) toont Kuifje in een 30-ers crisis met de... | Lees meer

06 augustus 2008 | Bescherming databank in ontwikkeling

De Freiburger Anthologie is een verzameling van 1100 gedichtentitels uit de periode 1730-1900. Het resultaat van 2,5 jaar onderzoek door de Freiburgse universiteit. De gedichtenlijst kan als ‘compilatiewerk’... | Lees meer

30 juni 2008 | Uitlatingen Buzzers geen reclame

De reacties van buzzers op www.buzzer.nl over Grolsch Weizen zijn geen reclame in de zin van de Reclamecode voor Alcohol (RVA). Dat is het oordeel van de Reclamecode Commissie (RCC) naar aanleiding van de klacht van Stichting Alcohol... | Lees meer

26 juni 2008 | Website aan te spreken voor content van derden?

Opinie Maarten Haak in Het Financieele Dagblad van 26 juni 2008. Websites met ‘user generated content’ kunnen medeverantwoordelijk zijn voor merk- of auteursrechtinbreuken in die content. Goed nieuws voor de rechthebbenden!... | Lees meer

15 juni 2008 | Merkhouder geen merkenactie bij vergelijkende reclame!

De teerling is geworpen. Merkhouders zijn beperkt in hun mogelijkheid om hun merkrecht in de strijd te gooien bij een vergelijkende reclame. Een opvallend gebruik van het beeldmerk van de vergeleken concurrent (bijv het KPN-logo), of een... | Lees meer