Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Dé aangewezen acteur(s) voor de rol?

Dé aangewezen acteur(s) voor de rol?
2 oktober 2018 - The Shawshank Redemption zonder Morgan Freeman, Forrest Gump zonder Tom Hanks, het is ondenkbaar. In de meeste films is er maar één die de hoofdrol perfect kan vertolken. Dit is echter anders in de theater-industrie. Het is niet ongebruikelijk dat je bij een bezoek aan een musical niet de alom geprezen Tony Award winnaar, maar een zogenaamde alternate in de hoofdrol te zien krijgt. Niet iedereen is echter van dit systeem op de hoogte. Zo kwam het dan ook dat een bezoeker van de musical “Was getekend, Annie M.G. Schmidt” een klacht indiende bij de Reclame Code Commissie (RCC).
 
De klager was naar de voorstelling gegaan en voelde zich misleid toen niet Simone Kleinsma, maar haar alternate de rol van Annie M.G. Schmidt bleek te vertolken. Uit de nieuwsbrief en website had de klager opgemaakt dat alleen Simone Kleinsma de hoofdrol op zich zou nemen. Dit kwam vooral omdat daar vermeld stond dat de rol van Annie haar als geen ander past en dat zij dan ook de aangewezen actrice voor de rol is.
 
Stage Entertainment, de producent, stelde zich op het standpunt dat het een feit van algemene bekendheid is dat in grote producties gebruik gemaakt wordt van alternates. Daarnaast werd dit – aldus Stage Entertainment – niet verhuld omdat er een melding over was geplaatst op de cast-pagina van haar website. Volgens Stage Entertainment wordt de musical bovendien verkocht als totaalbeleving en niet als soloprogramma waarin het alleen draait om Simone Kleinsma.
 
De RCC was het oneens met Stage Entertainment. De gemiddelde consument zou begrijpen dat een hoofdrol bij onvoorziene omstandigheden vertolkt wordt door een ander om te voorkomen dat de voorstelling afgelast moet worden. Dat dit ook gebeurt buiten dergelijke noodgevallen, zal de consument echter niet verwachten. Omdat het succes van de musical in de reclame-uitingen grotendeels werd toegeschreven aan de vertolking van Annie M.G. Schmidt door Simone Kleinsma, is de kans dat zij niet op het podium staat essentiële informatie die de consument nodig heeft voor zijn aankoopbesluit. Deze informatie moet duidelijk worden in de uitingen zelf en de mededeling op de cast-pagina was onvoldoende. De uitingen werden door de RCC dan ook aangemerkt als misleidend en oneerlijk.
 
 
Mathijs Peijnenburg, juridisch medewerker

Print dit artikel

Dit artikel delen via:
Twitter LinkedIn Facebook Google+