Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws over Misleidende reclame

11 juli 2018 | Beperkte vrijheid voor reclame-uitingen over Vijf Vrijheden

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een hot topic . Niet voor niets dragen steeds meer ondernemingen trots uit “verantwoord”, “klimaatneutraal” en “groen” te zijn. Maar niet iedereen is... | Lees meer

11 juni 2018 | NIEUWS 2018-02

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS  hier . Ditmaal aandacht voor:... | Lees meer

01 juni 2018 | De beste tv: reclametaal of harde claim?

‘De mooiste, ‘de lekkerste, ‘er is geen betere'. Het zijn aanprijzingen die we vaak voorbij zien komen in reclame. Je product aanprijzen met superlatieven mag best, maar waar ligt de grens tussen de mening van de... | Lees meer

19 april 2018 | Lijstjesregen 2018 - Legal 500, Chambers en WTR 1000

De lente is niet alleen de tijd van opbloeiende bomen en planten en nestelende vogels, het is ook de tijd van publicatie van advocatenranglijstjes. Chambers, Legal 500, WTR1000 - ze hebben allemaal onderzoek gedaan in de markt en komen... | Lees meer

30 januari 2018 | IJskoude bubbels op het nieuwe jaar

Dat de champagneboeren (terecht) trots zijn op hun bubbelende drankje weten we. Met veel vechtlust verzetten zij zich indien nodig tegen “nepchampagnes” die niet uit de Champagnestreek komen of niet op de traditionele... | Lees meer

15 januari 2018 | Muesli-verpakking misleidend

De verwachting van een product door reclame vs. de werkelijkheid. Daar klagen teleurgestelde consumenten wel vaker over bij de Reclame Code Commissie. Van de te grote soepballen in te dikke soep van Unox tot de Limoncello-pudding zonder... | Lees meer

19 december 2017 | Rabobank-commercial: te harde belofte om wereldvoedselprobleem op te lossen?

“Heb je even? Stel je eens voor dat er genoeg en gezond voedsel is voor iedereen. Probeer je dat eens in te beelden. Stel je eens voor dat we meer voedsel produceren zonder de aarde uit te putten. Dat we landbouwgrond herstellen... | Lees meer

21 juli 2017 | Brandstofverbruik in autoreclame: nieuwe strenge uitspraak RCC

Op basis van Europese wetgeving is het verplicht om in een aantal typen reclame-uitingen voor personenauto’s de brandstof- en CO2-gegevens te vermelden. Dit moet de consument helpen in zijn keuze, zowel met het oog op de kosten als... | Lees meer

29 juni 2017 | Nieuwe indicatietarieven voor IE-zaken

In civiele handhavingsprocedures worden in Nederland sinds de inwerkingtreding van de Europese Handhavingsrichtlijn (10 jaar geleden) veelal de volledige proceskosten vergoed: de partij die een procedure wint, kan in beginsel al zijn... | Lees meer

02 mei 2017 | Te grote soepballen in te dikke soep - misleidt Unox?

Te grote soepballen in te dikke soep – misleidt Unox?   Afgelopen maand behandelde de Voorzitter van de Reclame Code Commissie maar liefst twee klachten over Unox rijk gevulde tomatensoep. Volgens de klagers zou Unox met... | Lees meer

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12