Hoogenraad & Haak is a good and reputable firm. Especially Ebba, with whom we work on a regular basis, is an excellent sparring partner in her field of expertise.

Heineken

Much-acclaimed boutique Hoogenraad & Haak stands out for its insight in the advertising space.

WTR 1000 (2016)

Excellent track record for soft IP advice, covering trade marks, copyright and advertising issues. Experienced in advising across a range of sectors, including fashion, food and retail.

Chambers Europe 2015

Very accessible, excellent advisors. They walk the extra mile in protecting our trademarks and designs.

Coerceo company

Hoogenraad & Haak counsel us efficiently and effectively – absolutely star-worthy.

Alliance Gastronomique

High quality, high speed of service and very pleasant to work with. The only law firm we go to.

Alfred

The firm’s expertise on advertising law and (promotional) games of chance is outstanding. They always respond rapidly and thoroughly.

Nationale Postcode Loterij

Our advertising law team for many years now. Always high quality. Always quick and clear advice. Creative solutions with a personal touch.

TBWA\

My advice: whenever you feel insecure about the consequences things may have - check out Hoogenraad & Haak first. Believe me, they know what they are talking about. Make sure you never regret not having checked.

Havas Lemz

"The lawyers are open, flexible and easy to communicate with, which is important in our business where you have to act fast."

Chambers Europe 2014

A reliable partner for many years, whose up to date legal knowledge and network perfectly fit our (inter)national marketing communication activities.

Bloemenbureau Holland

They effectively considered our problem to be their problem. Their commitment, drive and the creative solutions they came up with resulted in maximum success.

EVA Optic

Highly recommended for any case that requires an understanding of business, legal and strategic considerations.

UFA Film und Fernseh GmbH (dochter van RTL Group)

They do not only analyse issues well but also suggest creative solutions. Their high quality and clear advice is always quickly delivered.

Yakult

Lawyers I can always rely on, quickly understand the commercial aspects and always very creative in solving. A big plus for me is that I can link them directly with the business, which means they are very practicable, easy to communicate with and quick.

Thomas Cook

The lawyers here are “down to earth, approachable and lively”, and “handle demanding clients superbly, all while working to tight deadlines and delivering to a high standard - without charging the earth”.

WTR 1000 (2015)

Our trusted advisor on advertising matters. High quality, personable and pro-active assistance.

easyJet

The pre-eminent firm in the Netherlands for advertising law.

Chambers Europe 2013

Great expertise in both advertising and trade mark law. Very quick and effective in dealing with competitors’ comparative advertising campaigns.

Grote Nederlandse optiekketen

Our trustable firm for IP related work in the Netherlands. Smart, realistic and efficient litigators with cross border operating capacity.

Camper

To us, Hoogenraad & Haak equals a personal approach, high quality advice and very fast service - all pro bono.

dance4life
Nieuws

Nieuws over Oneerlijke mededinging

01 juni 2018 | De beste tv: reclametaal of harde claim?

‘De mooiste, ‘de lekkerste, ‘er is geen betere'. Het zijn aanprijzingen die we vaak voorbij zien komen in reclame. Je product aanprijzen met superlatieven mag best, maar waar ligt de grens tussen de mening van de... | Lees meer

19 april 2018 | Lijstjesregen 2018 - Legal 500, Chambers en WTR 1000

De lente is niet alleen de tijd van opbloeiende bomen en planten en nestelende vogels, het is ook de tijd van publicatie van advocatenranglijstjes. Chambers, Legal 500, WTR1000 - ze hebben allemaal onderzoek gedaan in de markt en komen... | Lees meer

19 december 2017 | Rabobank-commercial: te harde belofte om wereldvoedselprobleem op te lossen?

“Heb je even? Stel je eens voor dat er genoeg en gezond voedsel is voor iedereen. Probeer je dat eens in te beelden. Stel je eens voor dat we meer voedsel produceren zonder de aarde uit te putten. Dat we landbouwgrond herstellen... | Lees meer

21 april 2017 | Lijstjesregen 2017 - Chambers en Legal 500

Deze maand maakten Chambers & Partners en Legal 500 hun ranglijsten voor advocaten(kantoren) bekend. Ieder jaar opnieuw onderzoeken Chambers en Legal 500 de juridische markt uitvoerig, en peilen de meningen van cliënten en... | Lees meer

09 februari 2017 | Wel een geoctrooieerd beschuitje, maar geen licentieverplichting

Tempels heeft een octrooi op een inkeping in beschuit, zodat ze gemakkelijk en zonder te breken uit de beschuitbus gepakt kunnen worden. Tempels heeft met twee producenten (Bolletje en Van der Meulen) exclusieve licentieovereenkomsten... | Lees meer

08 juli 2016 | IE-inbreuk aanpakken via verhuurder markthal: Tommy Hilfiger vs. Delta Center, C-494/15

Merkhouders en houders van andere IE-rechten kunnen de verhuurder van een markthal dwingen om nieuwe IE-inbreuken te voorkomen. Deze week gaf het Hof van Justitite van de EU groen licht voor deze route. De uitspraak volgt op een actie... | Lees meer

28 april 2016 | Lijstjesregen 2016: Chambers en Legal 500

In april werden de belangrijkste ranglijsten voor advocaten(kantoren) gepubliceerd: Chambers en Legal 500. Chambers en Legal 500 onderzoeken de juridische markt uitvoerig, en peilen de meningen van cliënten en collega’s.... | Lees meer

18 januari 2016 | Annotatie BIE dec. 2015, nr. 60, HvJEU, Iron&Smith/Unilever

Publicatie noot in BIE dec. 2015, nr. 60 Iron & Smith kft / Unilever NV HvJ EU Datum: 3 september 2015 IEF 15213, zaak C-125/14, ECLI:EU:C:2015:539 Impulse - een bekend EU-merk in gebied waar het... | Lees meer

07 december 2015 | Fins en Nederlands design vs. Chinese inbreuk: 1-0

Ook zich veilig wanende online counterfeit handelaren blijken te achterhalen. Veelal wordt een veelheid aan namaakproducten aangeboden via schimmige websites of via anonieme accounts op online marktplaatsen. En de ‘neppers’... | Lees meer

15 oktober 2015 | Iron & Smith: Bekend merk wint weer terrein

Een merk dat in een aanmerkelijk deel van de EU bekend is bij een aanmerkelijk deel van het publiek, heeft de status van een in de Europese Unie bekend merk . Dat weten we sinds de zaak Pago uit 2009. Neem bijvoorbeeld onze nationale... | Lees meer

1 2 3 4