Hoogenraad & Haak
Home Home Contact Contact
Our mission How we work
Onze missie Hoe wij werken Vacatures
Ebba Hoogenraad Maarten Haak Daniël Haije Lisa Peek Mathijs Peijnenburg Lisanne Steenbergen Luna Snellenberg Myrna Teeuw Daphne Vrieling Rôna Montijn Simone van der Kraan-Dijkmans
Ebba Hoogenraad Maarten Haak Daniël Haije Lisa Peek Mathijs Peijnenburg Lisanne Steenbergen Luna Snellenberg Myrna Teeuw Daphne Vrieling Rôna Montijn Simone van der Kraan-Dijkmans
Intellectual property law Advertising law Food law E-commerce Litigation Commercial contracts Your law firm x Hoogenraad & Haak
Intellectueel-eigendomsrecht Reclamerecht Food law E-commerce Litigation Commerciële contracten Jouw kantoor x Hoogenraad & Haak
Advertising Fashion Food & Beverages Retail Cosmetics Product Design
Reclame Mode Food & Beverages Retail Cosmetica Product design
Blog Newsletter Publication Archive
Blog Blog (English) Nieuwsbrief Publicatiearchief
HomeHome About us Our mission How we work Over ons Onze missie Hoe wij werken Vacatures Team Ebba Hoogenraad Maarten Haak Daniël Haije Lisa Peek Mathijs Peijnenburg Lisanne Steenbergen Luna Snellenberg Myrna Teeuw Daphne Vrieling Rôna Montijn Simone van der Kraan-Dijkmans Team Ebba Hoogenraad Maarten Haak Daniël Haije Lisa Peek Mathijs Peijnenburg Lisanne Steenbergen Luna Snellenberg Myrna Teeuw Daphne Vrieling Rôna Montijn Simone van der Kraan-Dijkmans Expertise Intellectual property law Advertising law Food law E-commerce Litigation Commercial contracts Your law firm x Hoogenraad & Haak Expertise Intellectueel-eigendomsrecht Reclamerecht Food law E-commerce Litigation Commerciële contracten Jouw kantoor x Hoogenraad & Haak Sectors Advertising Fashion Food & Beverages Retail Cosmetics Product Design Sectoren Reclame Mode Food & Beverages Retail Cosmetica Product design Insights Blog Newsletter Publication Archive Insights Blog Blog (English) Nieuwsbrief Publicatiearchief ContactContact
Hoogenraad & Haak

Responsibly Made For Kids-logo - RCC houdt het hoofd koel

Adverteerders mogen een zelf ontwikkeld logo gebruiken in reclame als voldoende duidelijk wordt gemaakt wat met dit logo wordt bedoeld. Dit algemene uitgangspunt werd bevestigd in een recente zaak bij de Reclame Code Commissie (RCC) tussen Unilever en foodwatch. Foodwatch diende een klacht in met de strekking dat het door Unilever ontwikkelde logo ”Responsibly Made for Kids” misleidend zou zijn. De RCC is het in haar beslissing niet eens met foodwatch; Unilever legt duidelijk uit waar het logo voor staat.

Daniël Haije

Deze zaak werd voor Unilever behandeld door Daniël Haije en Ebba Hoogenraad

AdvertisingDaniel HaijeSeptember 27, 2022reclamerecht, Reclamecode, RCC, logo
LinkedIn0 0 Likes
Previous

RCC brengt juridisch leven in de brouwerij over ‘0.0’

AdvertisingDaniel HaijeSeptember 27, 2022alcohol, advertising
Next

Hof van Justitie: uploadfilter Auteursrechtrichtlijn biedt juiste balans

Intellectual PropertyDaniel HaijeJuly 12, 2022auteursrecht, richtlijn, intellectueel eigendom, HvJ
Hoogenraad & Haak
109b Cruquiusweg,
Amsterdam, NH, 1019 AG,
Netherlands
+31 20 305 30 66 info@hoogenhaak.nl
Hours
Privacy & Cookie StatementPrivacy & Cookie StatementGeneral conditionsAlgemene voorwaardenRules for disputesKlachten- en geschillenregeling

HOOGENRAAD & HAAK, CRUQUIUSWEG 109-B, AMSTERDAM, NH, 1019 AG, NEDERLAND
+31 20 305 30 66 | INFO@HOOGENHAAK.NL