“Mmm, lekker. Mmm, ook lekker.” De reclame-uitingen van Lidl in de campagne “Waar kies jij voor?” kunnen door de beugel. Dat besliste de Reclame Code Commissie (RCC) op 7 maart 2016. In deze campagne vergeleek Lidl een aantal huismerkproducten met die van een A-merk. De reclames toonden de producten naast elkaar met de prijs erbij. Proefpersonen in de televisie- en radiocommercials noemden het A-merkproduct “lekker” en het Lidl-product “ook lekker”.
Read MoreReclamebureau Interbest organiseert in 2014 een schrijfwedstrijd rondom het EK-voetbal. Om de wedstrijd te promoten wordt een geinige advertentie gepubliceerd: “Heel Nederland doet mee!” Jammer genoeg voor Interbest doet de in de advertentie afgebeelde Louis van Gaal niet leuk mee. Hij heeft geen toestemming gegeven voor de advertentie. De oud-bondscoach beroept zich voor de Amsterdamse rechtbank op zijn portretrecht, en eist een schadevergoeding van EUR 95.815.
Read More